Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Definitivt! Har faktiskt till och med tänkt den förbjudna tanken att gå över till 18 på vinterdäcken också... Skulle sitta fint att kunna köra ixion på sommaren och taranis på vintern. Men just nu är jag alldeles för snål :)
Klart man vill åka fint även på vintern! :D
Som vissa säkert har märkt har jag ju funderat på att byta till billigare bil nu när det inte blev något 5000+ mil/år konsultuppdrag och allt krångel med bilia fått mig att se rött. Men det vetefasen om jag inte biter det sura äpplet och tar den ökade milkostnaden och behåller denna länge ändå. Jag kan bara inte hitta någon bil som känns ens halv-ok när man är van vid hur jäkla schysst V40:n är. Kombinationen av snorfint vrid med den löjligt låga förbrukningen man kan komma ner i om man inte stressar, med alla säkerhetsfeatures och Volvo on Call känns svårt att lära sig leva utan. Behåller jag den har jag lite funderingar på volvos eget lilla aerodynamikpaket.
Vad tycker ni om det?
http://webshop.bilia.se/exteriort-styli ... c-290.aspx
Ja, velandet i ditt eventuella bilbyte verkar långt ifrån enkelt. Och med tanke på hur nöjd du är med din V40 så kanske det är värt den extra kostnaden trots allt.
OM du behåller den så kör på aero-paketet. Det är detaljerna som gör helheten på en bil! :D
Gotlandsbästa skrev:Snyggt! Men fälgarna passar väl? :wink: Sen går det alltid att lacka, kostar lite men smakar det så.... :D
Helt klart! Jag gillar taranisfälgen skarpt. Trist nog har jag repat en ordentligt dock :-)-) När jag försökte boka omlack samtidigt som bilen ändå är inne på verkstad för AC:n sa de att de har olika bokningssystem för lack och verkstad så det gick minsann inte. Lackkillarna hade nämligen semester allihop.

Silk metal backspegelkåpor blir det i alla fall helt klart :) Men som sagt får se om den blir kvar. Håller på att byta bank för bolånet och de var sura på att min sambo inte har någon inkomst(studerar) så det var lite gruff om huruvida det var OK att ha belåning på bilen också. Kan förvisso betala av i princip hela lånet på ett bräde men jag har verkligen ingen lust.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 31
230fk går snålt

Okej men något måste känna av hur[…]

Spolarmotor fram

Hur byter man spolarmotorn fram på s40 sedan[…]

Ny stereo i min s40 2004

Tack för svaren, nu bara att installera.

Motorbyte Volvo 240

Väldigt snygg lyft!