Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

White skrev:Kan du inte lägga spolarna i ugnen på svag värme för att torka riktigt?
Ja det kan ju kanske vara en ide, dom borde ju tåla minst 80grader antar att det är närmare 110 grader under kåpan där dom sitter.
Användarvisningsbild
av Nexus
Tvätta du med högtryck eller vattenslang? Har tvätta min motor x antal ggr md högtryck och aldrig fått stora vatensamlingar. Sen varmkör jag alltid direkt efter tvätt :D
Nexus skrev:Tvätta du med högtryck eller vattenslang? Har tvätta min motor x antal ggr md högtryck och aldrig fått stora vatensamlingar. Sen varmkör jag alltid direkt efter tvätt :D
Faktiskt så tvättade jag med vattenslang har använt högtrycken förut och då har det gått bra.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Det är nog faktiskt lättare att vatten tränger in med vattenslang än högtryck. Högtryck är ju betydligt mer effektivt, plus det höga trycket gör så att vattnet "studsar bort"(i brist på bättre ord). En vattenslang kan man ju stå 1cm ifrån en smutsfläck och spruta fullt utan att skiten försvinner ett dugg :lol:

Själv undviker jag rinnande/sprutande vatten under huven. En inte-överdrivet-blöt svamp och lite gnuggande duger gott och väl :) På dom känsliga delarna som t ex fördelaren(i mitt fall) torkar jag bara av med ett fuktigt papper. Likaså under tändstiftskåpan och i närheten av ECU'n.
Ok jag dränkte på rätt bra med vatten finns ju inte så mycket känsliga detaljer mer än ECU och tändspolarna speciellt om det är sprickor i dom :) Generator tål väl ganska mycket vatten men jag spolar aldrig vatten direkt på den sen att det kommer vatten indirekt på den tror jag spelar mindre roll.

Får se hur det går har bakat en tändspole i ugnen idag på 80grader i ungefär en och enhalvtimme :)
Nej misständer fortfarande och felet flyttar sig om man byter plats på tändspolen så det får bli en ny tändspole till veckan kanske då.

Beställde ett hjulager från merbil.nu i fredags har jag tur så kommer det imorgon jag lär iaf ha något att göra under veckan framöver.
Ja det känns ju gött.

Rycker jag ur kontakten till insprutaren på cylinder två så går ju motorn ojämnt men den vandrar aldrig i varv eller något sådant. Men rycker jag ur någon annan kontakt till insprutare 1, 3, 4 eller 5 så börjar den att vandra i varv väldigt men det är ju inte så konstigt då den bara går p 3cylindar då och då.
Begagnad tändspole inhandlad och bytt nu fungerar bilen igen :D Bara att vänta på att hjullagret ska dyka upp så man får byta, det kommer troligtvis imorgon :)
  • 1
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 252
Fjäder dörrlås

Hej, Det finns tillverkare av dessa fjädrar o[…]

Jag vet inte hur det är med golvet. Det ä[…]

Fjäderbrott xc70 2016

Båda mina bakfjädrar gick av rätt […]