Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

White skrev:Inte skoj sådant där! :( Hoppas du hittar felet.
Ja jag känner att detta kom i fel tillfälle nu typiskt också. Men den kanske bara behöver bli genomvarm så att fukten torkar ut.
Lucif3r skrev:Ja du får byta plats på tändspolarna och se om felet flyttar sig.... och/eller läs ut felkoder.
Har ingen felkodsläsare så det blir svårt verkar vara fukt eller något. Jag var ute och körde förut och då kunde den rycka som bara den på jämn gas och sedan försvann ryckningarna och man kunde stampa på för fullt ett tag för att sedan börja rycka igen. Magkänslan säger att det är någon tändspole som det är fukt i så att det orsakar överslag lite då och då.
Hade att en sådan ELM327 men fick den aldrig att fungera något bra det skulle kosta ytligare pengar för att få fram felkoderna så jag lämnade tillbaka den till affären.

Ska det vara felkodsläsare så ska det antingen vara VIDA med DICE eller BSR PPC även Autocom fungerar bra.
Fortsatt att felsökt idag kan nog ha hittat felet det var blött inuti tändspolen på cylinder två.

Här ligger dom och torkar har vrängt på gummit och det var där i mellan som jag hittade lite vatten :shock:
Det är svårt att få något bra kort men nästan alla tändspolarna har en spricka på exakt samma ställe ska se om jag inte kan få en bild så sprickan syns.
Bild
  • 1
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 252
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar