Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
AndreasThn skrev:
Lillarapunzel skrev:
SvenB skrev:Nu har jag gjort lite research. Tjejen är inte bara slarvig med sin "lilla blå", hon är lite vårdslös med sanningen också. Ringde till Bilia i Tumba, som jag uppfattat att det är den verkstad som hon avser utnyttja. Om hon bokar tid i dag får hon lämna bilen den 31/8. Så lätt var det. November, jo hej :D
Jag är oskyldig i vart fall. Det var "någon annan" i huset som kollade och sa att det inte fanns tider i november. Hade faktiskt också lite svårt att tro det. Men tack för att du kollade upp det, och tur att det inte var så illa då! :-)-)
Det är inte så enkelt att din far föredrar att köra med Skodan som används när volvon inte funkar?
Det har jag helt klart gjort iallafall...
Nej, det gör han inte. Skrot-Skodan är mammas bil. Pappas bil ser du på bilden på sid. 68, en 740 GL -90 som gått 10 250 mil.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:
Exyzäta skrev:Stolpskott, är det det nya "troll"?
Nja, vill nog anse att stolpskott ligger lägre än troll. Troll brukar man kunna ha lite roligt åt, men det här är bara patetiskt...
Det är ju gör sköj att läsa i denna tråden ju, men det kan ju vara somsagt bara jag som tycker det (I) längesen jag skrattat så här mycket som jag gjort av denna tråden och det är på ett positivt sätt. :D
av Torparn12
Vad har hänt lilla blå? Har kamremmen gått av, har den skurit eller kan det rent av vara så att servopumpen havererat? Hjälp mig lösa detta mysterium.
av Schmoyoho
Jag hade gärna sett/hört några film-/ljudklipp på hur bilen låter och går. Behöver inte vara svårare än att starta bilen och filma lite varstans. Lägg upp på youtube eller ladda upp på typ dropbox, sendspace eller liknande.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Blå (det rullande smörgåsbordet) (R) lever säkert än, tror jag iaf :roll:
av Schmoyoho
White skrev:Skiten har väl till sist kastat in handduken kanske... :roll:
Trist om vi inte får någon upplösning på hela spektaklet i sådana fall, det är lite det man väntar på. Antingen att remmen blir bytt eller att den rasar.
av Lillarapunzel
Life update del 783 i en never ending story...:

Lillarapunzel har haft fullt upp med att försöka laga sin hästs hovar. Eller snarare diskutera med expertisen om hur man ska laga dito. Men nu i veckan kommer expertis med plast-gips/sulor. Efter det kanske jag får mer tid för Blå.

Men var inte oroliga, Blå lever och går som vanligt! Blev väckt härom morgonen när pappa skulle låna den. Det rasslade och gnisslade fint när den rullade förbi utanför.... :*O/
Pappa har också provat att köra släp med grus i, med den. Det går väl sådär, den låter och verkar ju inte gå bättre av det om vi säger så..... Men överlever gör den absolut, det till trots!

Har inte heller haft tid att övningsköra något mer med den, vilket ju är lite synd. Men plast-gips och plast-sulor-diskussioner har tagit tid. Måste dock se till att få tummen ur och börja snart om jag ska få körkort någon gång, fyller ju trots allt 19 år om en vecka...... :oops:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:Life update del 783 i en never ending story...:

Lillarapunzel har haft fullt upp med att försöka laga sin hästs hovar. Eller snarare diskutera med expertisen om hur man ska laga dito. Men nu i veckan kommer expertis med plast-gips/sulor. Efter det kanske jag får mer tid för Blå.

Men var inte oroliga, Blå lever och går som vanligt! Blev väckt härom morgonen när pappa skulle låna den. Det rasslade och gnisslade fint när den rullade förbi utanför.... :*O/
Pappa har också provat att köra släp med grus i, med den. Det går väl sådär, den låter och verkar ju inte gå bättre av det om vi säger så..... Men överlever gör den absolut, det till trots!

Har inte heller haft tid att övningsköra något mer med den, vilket ju är lite synd. Men plast-gips och plast-sulor-diskussioner har tagit tid. Måste dock se till att få tummen ur och börja snart om jag ska få körkort någon gång, fyller ju trots allt 19 år om en vecka...... :oops:
Hehe ne det vore ju konstig om inte ett mirakel, om Blå skulle gå bättre efter ett grus lass 8)
  • 1
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 159

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]