Har även idag varit ute i vårvärmen och grejat med bilen. Det blev rengöring av gasspjället och så har jag rengjort dom största jord punkterna dvs jordkabeln vid växellådan och jordkabeln i chassit (bakom vänstra lampan) och även jordkabeln vid luftfiltret det var dags gängorna där var fulla i rost. Har är även rengjort plusmatningen till startmotorn, generatorns plusmatning kom jag inte åt så det får bli en annan gång. Sen så fick det bli en motortvätt man måste hålla efter om man ska ha det snyggt :) passade även på att ta bort kylarfläkten för att kolla hur stort läckaget var på kylaren det är inte jätte stort blir en liten pöl på plasten under inget som är någon panik att byta än iaf.
Imorgon blir det provstart av bilen då batteriet får stå på laddning nu under natten.
Här kommer det några bilder :D
En bild på gasspjället innan det är rengjort det blev aldrig någon bild efter att jag hade rengjort det. Inte är det lätt att ta någon bra bild på gasspjället då det är monterat på bilen.
Samma här även innan det blev rengjort lite lortigt ser det ut att vara det blev iaf svart på pappret jag rengjorde med.
En bild på kylaren och vart den läcker.
Rev ner ganska mycket alltid bra att ha gott om utrymme och så kom jag åt att tvätta ordentligt.
En översiktsbild på motorn innan den vart rengjord.
Avspolad från avfettning.
Det blev väldigt rent.
Även denna sida vart det rent på.
Det kommer en helhets bild imorgon på motorrummet då den jag tog vart tydligen suddig :(