Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja jag är ganska säker på att jag ska lämna bilen där. Nu är frågan bara hur mycket de ska lacka.
Fått svar idag. 2500kr för huv+framskärm
5500 för Huv, framskärm, båda tröskellådorna och bakre skärmkanterna. På ena bakskärmen lackar de hela i så fall. Skulle inte bli bra annars sa han. Sen var det skavt lite innaför båda bakdörrarna också som med fixas.
Användarvisningsbild
av crumpets
Fan nästan så det vore värt att köra allt det där för 5500 då... Lär ju kännas stadigt nice att ha så mycket helt nylackat :)
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ett liten rättelse. Är bara ena bakskärmen som lackas. Alltså inte båda skärmkanterna. Men sen så när jag var där och snackade med en på lackfirman idag igen så kom jag på att lacken har släppt lite runt ena dimljuset fram och då sa han att de skulle han kunna fixa också på köpet om jag gjorde allt de andra.

Jo fasen det lutar mot att jag lackar allt det. :)
Jag trivs ju med bilen annars så jag kan nog tänka mig att behålla den ett bra tag.

Är ju bara det att de måste ha bilen några dagar. Men jag har blivit lovad att jag kan få låna min pappas Saab 96 V4 under tiden 8) http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 51&t=42062

De skulle i alla fall ringa på måndag från lackfirman och säga när de hade tid.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ja för fasen, låna Saaben under tiden :D Kolla förbrukningen om Volvon drar mer eller mindre :wink:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Javisst, hela bilen ska bli neongrön :D
He he, skämtar bara. Men det var en som tyckte jag skulle ha en annan färg på huven så att den sticker ut lite... men nja jag vill ha den mer stilren. Mattsvart var hans förslag.

Har nog sagt det innan med skriver det igen. Det som ska lackas om är:
Huven
Höger framskärm
Höger bakskärm
Båda tröskellådorna + en bit upp innanför dörrarna så att det täcker en del skavmärken från förra ägaren (barnfamilj).

På tröskellådorna ska det läggas body (tror det kallas så) som ska skydda mot stenskott osv. Men denna lackas över sen så det syns inte så tydligt.
Användarvisningsbild
av Tomas88
:( De ringde nyss från lackfirman å sa att skärmen var helt upprostad och behövde bytas.
Han har kollat upp och han kunde få fatt i en ny piratskärm för 1260kr som jag nu beställt.

De e ju fasen att det var så jäkla rostigt. Nu ökas ju utgifterna på lite så det blir till å leva på fattigt de närmsta månaderna. 6760 spänn totalt blir det.
Men det är ju lika bra att få det riktigt gjort.
  • 1
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 137

Ja, nu har vi ett test i -6 till +8 grader... Ja[…]

Felkoder på bränslesystem.

Ecm-p02e168 krets diesel reglering insugsluft Alg[…]

Den stora annons-tråden

Någon som är sugen på en 245 Turb[…]