Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Jag har "bara" en Canon EOS-550..
Objektiv till den jag har är ett Canon ESF 18-200mm och ett fast Canon EF 50mm 1,8f.
Tanken med 18-200mm är att jag inte ville ha ett zoomobjektiv på typ 80-300 där jag också var tvungen att ha orginal-objektivet på 18-80mm med mig hela tiden. 18-200 sitter alltid på så man alltid har med det.. (att dra med sig extraobjektiv överallt och ta sig tid att byta när man vill ta bilder med zoom gör man inte så ofta om man bra "turistar"..) Det lilla 50mm-objketivet tar inte någon plats och kan hänga med ändå, och åker på då det är mörkt där jag vill fota.. perfekt fest-objektiv då man i de flesta fall slipper blixt!
Jag har "bara" en klassisk (men ack så ihärdig) 350D. Ett par år på nacken nu men håller än!
Sedär! Jag kikar faktiskt på att införskaffa det fasta 50mm på 1.8, 1.4 vore ju trevligast men med en prislapp på *3 så vette tusan. Får uppfattningen att 50mm är ganska trevligt att fota bilen med, i övrigt sitter jag med standard 18-55 och ett sigma 70-300.
Sistnämnda köpte jag när jag skulle till Afrika förra året, praktiskt med en lång zoom på safari, men ångrar att jag inte lade mer pengar på det och fick ett stadigare objektiv, vid full zoom är det 2 av 10 som inte blir suddiga.

Så, jag tar det som att du rekommenderar 50mm F1.8? Går att hitta från 5-600 vilket gör det ännu mer intressant.
Användarvisningsbild
av joel80
Ja det är klart prisvärt! Jag använder det i de lägen då det är för mörkt att fota med det andra objektivet och jag helst inte vill använda blixt. Med 1,8f och lite högre iso kan man hålla skapligt kort slutartid även när det är murrigt. :)

Att fota bilen med det kan funka också, ,en i och med att det är 50mm får man gå en bit ifrån bilen för att få med hela... men det blir väldigt fint skärpedjup med objektivet.
Användarvisningsbild
av Kompe
Ser fin ut 8) :D
Användarvisningsbild
av joel80
Sådär Brainy! Nöjd? ;)

Bild

39kr på biltema.. :D
+1 på vinge. Får bilen att se lite lägre ut OCH det viktigaste, det ser ut som att den går fort. ;)
Nu kom vinterdäcken på.. Jag känner mig fortfarande väldigt nöjd med att jag plastidippade dem! Det här blev snyggt. :) Matchar mina svarta backspeglar.. ;)

Kanske ska sälja rättigheten för Joel Edition till Volvo. :)
Bild

Bild

Bild
Det där med svarta spegelkåpor är något jag gillar mer och mer. Framförallt på vita bilar... ;)
Nästa kanske får bli vit!

Bara en vinge som fattas Joel!
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 33

Sådär ja, ena sidan bytt. Inte jät[…]

Köpa spjällhus.

Vågar man köpa spjällhus på […]