Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Då har man en fungerande bränslemätare igen dock verkar den visa aningen fel.. Den visa 35 liter kvar i tanken men fick i 50 L :o

Plåtkirurgi på hög nivå:D
Bild
Bild

Sen för att få upp slangkopplingen tillverkade jag ett eget verktyg. Man bör se till att sambo/fru icke ser när man gör det dock, dom har en tendens att bli griniga ;)

Bild
Bild

Yeey ute!

Bild

Och efter lite mätande så kom jag fram till att det var brott i någon sladd, och ja det kan man väll säga att det var. Så borrade ett litet hål och drog sladdarna där igenom, tätade och passade på att förlänga kablarna så det var lättare vid monteringen sen :)

Kabelbrott ala rost!
Bild

Förlängda kablar.
Bild

Och sen min fina lagning :D Limmat med något super metall lim, hoppas det håller :)
Bild

Allt tillbaka monterat och det fungerade :D
Bild

Blev lite hejsansvejsan körningen men när jag skulle tanka så såg jag att det läckte som som fan, hade slarvat att dra åt stora plastmuttern så plocka fram hammare och mejsel! Efter fulltank och jävla krängande och bromsande så läcker det inte, så skall sluta för imorgon :)
Nexus skrev:trevligt med fungerade mätare, värmde du inte krympslang med tändaren runt kablarna BOOOOMMMM :lol: :wink:
Jag fusklaga faktiskt en bensintank på en opel med kemisk metall. Det fungerade ju :D
Jofan, annars finns plastic padding leakfix:) Funkar klockrent.

Nitade ihop skiten i förrut och kittade:)

Rostskydd :D

Bild

Borrade sen massa hål och satte i popnit, satte i några till efter bilden var tagen, lite mer rostskydd och sen massa kitt :D Fick snygga till kittet med en pensel efter blev rätt kladdigt.

Bild
Bild

Skall måla det i bilens färg när jag orkar haha :) Får leta upp någon mindre slank person och se om det håller:D
Senast redigerad av 1 AnkaN7893, redigerad totalt 0 gånger.
AnkaN7893 skrev:
Nexus skrev:aha jag menade bromsslangar bak då förståss :oops:
Det menade jag med;) Du har väll bara 1 bromsslang bak? den mellan kaross och bakaxel:)
Nej nej 2 slangar bak så klart mellan kaross och bakaxel. Borde du oxå ha. Det går ju ett bromsrör till varje broms på en normal bil.
Användarvisningsbild
av Nexus
Har Awd:n helt annorlunda system?
Min har då dubbla rör hela vägen sen 2 slangar över bakaxel, sen går det rör till höger resp vä sida. Så har det varit på alla bilar jag bytt bromsrör på genom åren...
Nexus skrev:Har Awd:n helt annorlunda system?
Min har då dubbla rör hela vägen sen 2 slangar över bakaxel, sen går det rör till höger resp vä sida. Så har det varit på alla bilar jag bytt bromsrör på genom åren...

Har bara 1 bromsrör till bakaxeln, så va det på min v70-98 framkraffsare med. Dom ändrade kanske på 99 års?

Edit:

Var som jag trodde, dom har ändrat mellan 98 och 99 årm :)

-1998 http://www.bildelsbasen.se/global/image ... 70&height=

1999- http://www.bildelsbasen.se/global/image ... 70&height=
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Vilka smarta metoder finns det för att f&arin[…]

Brukar inte vara några större problem […]

Hej, kul att jag hamnade i din tråd, inte va[…]

Ja det där med att borra är inte helt ri[…]