Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Är helt stendöd numer. Filmen på undre länk är för er som vill så jag gör ett sista försök att få igång hon ;)

Ska ta lös rotor och fördelarlock. Lät som att det var oljus därifrån men är knappast det felet.
Lucif3r: Skadar aldrig att kika :)

Har fått lite tips på vad jag ska prova:
Olja i cylindrarna (2Korkar)
Prova dra igång den (om det är ventilhäng)
Kolla kamrem och rotor fördelarlock :)
Goda nyheter :) Nu lever pärlan igen å hon är påställd och försäkrad igen så nu åker vi Sommar bilen dvs 850in i sommar :) 740In den ställs av och ställs undan till vintern då hinner jag byta vattenpump på den i sommar också :)

Hällde ner lite olja i cylindarna och gnugga startmotorn så hoppade den igång men den lät inte så vackert från ventilerna men det oljudet har lagt sig nu.

Strax efter uppstarten:)

och en provköning :)

Nu är jag riktigt nöjd med bilen igen wihoo sommaren 13 här kommer jag :)
Härligt. I början var det inte vackert ventilknack, men det verkade ha minskat vid provkörningen. I alla fall enligt videon. Den bilen du har är ju oförskämt fin också i skicket. Stort grattis.

Min egen 850 får dock stå kvar i garaget en tid till. Målet är att få ut den på vägen i juli, om jag hinner. Har fullt upp med trädgård, arbete och livet i allmänhet nu. Suck...
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 15

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]