Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Man tackar för det snabba och exakta svaret :) Hur lyckades du hitta numret?

Ja jag är riktigt stolt över min hatthylla, epalurvet ska ut så fort som jag orkat lista ut hur dom satt fast den. Någon som vill ha en hatthylla för två 8"are :lol:
Användarvisningsbild
av päpplet
Härligt :wink: Ja då blir det ett besök på volvo i morron för att beställa svetsprimer och ev plastpluttar :P
Användarvisningsbild
av päpplet
plastpluttar och svetsprimer beställt och bara en dörrsida kvar att byta :lol: Fick tag på riktiga vita orginal skärmblinkers som ska på istället för biltemaskiten
Användarvisningsbild
av päpplet
Fick tag på hela dörrfickor och elhisshandtag på skroten idag :D Tyvärr var handtagen svarta men det duger så länge för dom är faktiskt hela och fina.
Fanns elspeglar på bilen jag tog handtagen ur och jag undrar om det går att byta glasen i spegeln för det ena var spräckt och om kablarna finns fördragna upp till speglarna i min bil som har elhissar runt om. Finns kontakter till knapparna men jag ser inga upp till speglarna.

Täckbrickorna till fönstervevshålen ska komma i morron är det meningen :wink:
Bild

Började att byta dörrsida på förarsidan också men staget till låspinnen var borta och med miljarder mygg gav jag upp innan jag slog sönder nånting. Passade på att blåsa i lite linolja i dörrarna medan sidorna ändå var borta

Få se om det blir rostlagning av golvet på förarsidan i helgen. Jag ska blästra, svetsa och måla så skiten inte kan komma tillbaka igen :twisted:
Användarvisningsbild
av päpplet
Fick i låsstagshe****et till sist och klämde dit den sista dörrsidan idag. Sen fick den smaka på en lättare urtvättning invändigt och det kanske syns att det var välbehövligt :lol:
Bild
vattnet var verkligen kolsvart...

Men bilen blev renare iallafall och det är skönt att slippa köra ner rutan med benet hela tiden :lol:
Bild

Lär ta fram tvätten i morron och gå över utsidan och spola rent mina lätt lortiga och mögliga golvmattor...
Bild

och en bonusbild på Insjöbilen som fått en ny stylinghuv i äkta korrugerad plåt :lol:
Bild
tror jag ska göra en sån huv till den. Blev ju snyggt ju :P Har även utanpåliggande dörrhögtalare bak som nog kommer bli den senaste trenden :wink:
Användarvisningsbild
av päpplet
Tog lite bilder idag när jag var bort till sommarstugan.
Bild

Bild

Bild

inte så tokigt med tanke på att det är mobilen jag tar kort med :wink: (SE C901)

Vart ingen tvättning idag när jag ändå ska laga rost. Det har en förmåga att bli lortigt då :lol: Fick svetsprimern idag förövrigt
Användarvisningsbild
av päpplet
Fick mina plastpluttar till fönstervevshålen i dörrarna idag så nu ser den ännu mer komplett ut invändigt. Var på skroten idag och försökte få lös elbackspeglar men jag fick bara bort en. Den andra dörren går inte att öppna :roll:

Blir nog ett besök dit i morron igen och skruva lös lite mer roligheter :P
Användarvisningsbild
av päpplet
Nu är den lös efter runt en och en halv timmes slit i knott och krossade rutor :lol:
Bild

Tror jag fick med allt. Fästen för givarna vid pedalerna finns det på min bil som inte har det monterat eller lär jag åka tillbaka och få lös dom med? Dom satt nitade i pedalstället. Och passar gasrullen från en 230F motor på en 234?
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 75
B30a i en 740?

hur fasligt är det med regg efteråt? […]

Carplay trådlöst?

"2025 XC60 hade trådlös CarPlay&qu[…]

740 som krånglar