Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Idag kom orginalarna på posten och de satt helt perfekt! Inte helt perfekta i ytan de heller men ser ändå mycket bättre ut och passar hur bra som helst. Inga mera löv och björkfrön i ansiktet nu.

Bild

Bild

Sedan var det dags att försöka på att byta ett clips i listen. Det var banne mig en riktigt jävlig konstruktion. Stoppet var ju limmat och svårt att komma åt utan att rycka loss hela listen eller böja den. Till slut gick det med lite våld och en platt skruvmejsel. Sen var nästa problem att få bort clipset från stoppet. Hade nästan sönder hela skiten men det gick. Hade som jag trodde en list liggandes löst som jag testade lite på först och den hade några hela clips som jag snodde en av. Med lite mer våld och kirurgiska ingrepp så fick jag allt på plats. Det ser inte jättesnyggt ut med stoppet om man tittar på nära håll, men nu sitter listen fast i alla fall! Hoppas den sitter kvar där bra länge. Annars blir jag less haha.

Bild

Bild

Bild

Märkena på dörren som syns ovan orsakade inte jag. De var där tidigare, så att ni inte tror att jag slant med skruvmejseln. :wink:
Senast redigerad av 1 FyoDisco, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Fan vad less man blir. var in till byn och spelade innebandy i en och en halv timme nyss och så när jag kommer ut till bilen igen så har några snorungar pissat (misstänker det då det luktar lite så) samt smetat in hela dörrlåset med choklad. Är glad att de inte gjorde något värre men ändå ska inget behöva hända med ens bil kan man tycka. Säger snorungar för jag har starka misstankar om vilka det är. Det är ett gäng ungdomar som skräpar ner och förstör i byn, hänger med sina mopeder, A-traktorer och bilar vid skolan och röker. När jag parkerade vid skolan så satt de där. Var lite rädd att något skulle hända bilen men tänkte testa min tilllit till dem. Gick visst inte. :evil:
FyoDisco skrev:Fan vad less man blir. var in till byn och spelade innebandy i en och en halv timme nyss och så när jag kommer ut till bilen igen så har några snorungar pissat (misstänker det då det luktar lite så) samt smetat in hela dörrlåset med choklad. Är glad att de inte gjorde något värre men ändå ska inget behöva hända med ens bil kan man tycka. Säger snorungar för jag har starka misstankar om vilka det är. Det är ett gäng ungdomar som skräpar ner och förstör i byn, hänger med sina mopeder, A-traktorer och bilar vid skolan och röker. När jag parkerade vid skolan så satt de där. Var lite rädd att något skulle hända bilen men tänkte testa min tilllit till dem. Gick visst inte. :evil:
Säker på att det var choklad så att det inte var något annat :*O/ Gissar på att du gick in på passagerarsidan, det hade jag gjort iaf.

Förstår inte hur dom kan tycka att det är så roligt att sabotera för andra :(
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Haha jadå, är helt säker på att det var choklad. Såg ut som det, typ Mars eller Japp, och luktade även choklad. Låg några godispapper bredvid.

Ska gå ut till bilen och inspektera den i dagsljuset för att se så att de inte hittade på något mer.
Nu i dagsljuset såg jag att de troligtvis har hittat på något mer. En ca. 15 decimeter lång repa på bakluckan som jag inte känner igen hittade jag. Den kan ha varit där sedan tidigare men jag är ganska säker på att den är ny.

Annars har jag idag börjat riva för att kuna lokalisera varifrån det läcker vatten. Det var verkligen dyblött på golvet och jag provade att hälla vatten i vänstra hörnet på motorhuven/vindrutan och det läcker klart och tydligt in vatten. Verkar läcka på två ställen och det ena har jag lyckats lokalisera. Det är genomföringen för huvlåsvajern som läcker vatten. Där det läcker värst är någonstans på sidan, vänstersidan alltså, ner över säkringarna. Har inte lyckats hitta exakt var utan jag måste riva lite mer för att kunna se. Men hur kan jag täta där vid huvlåsvajern så att det inte läcker där?

Lite bilder kommer kanske sen, även om det nog inte är så mycket att se.
Andra läckan är lokaliserad. Som befarat är det vid det nedre vänstra hörnet det läcker in. Väldigt rikligt också. Hela rutan verkar vara glapp för det går att trycka ut den någon millimeter. Inte mycket men det är klart märkbart att den rubbas. Det ska väl inte vara så?

Hur löser jag detta då? Både med huvlåsvajern och vindrutan. Huvlåsvajergenomförningen borde gå att täta på något sätt men vindrutan kanske blir svårare. Är det ett byte av hela rutan som gäller?
Av någon outgrundlig anledning har just 200 serien alltid haft problem med läckande framrutor, och då nästan alltid i nedre vänstra hörnet!
Välvningen på rutan skiljer tyvärr från välvningen på karossen så rutan hamnar i spänn och släpper med åren. Bäst gör man i att limma om
rutan, men man kan även täta med lite extra butyltejp i hörnan om det inte är för stor glipa.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 18

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en ani[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]