Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Gillar inte diesel överhuvudtaget, men framförallt passar inte diesel vårt körmönster alls. Det passar två-tre gånger om året när min släkt hälsas på eller det vankas semester och med det i åtanke så är det knappt lönt med en diesel.
En T5 Twin Engine vore drömmen! :)
Användarvisningsbild
av Walkmann
grillchips skrev:Gillar inte diesel överhuvudtaget, men framförallt passar inte diesel vårt körmönster alls. Det passar två-tre gånger om året när min släkt hälsas på eller det vankas semester och med det i åtanke så är det knappt lönt med en diesel.
En T5 Twin Engine vore drömmen! :)
Ok fattar.. :)
Jo det skulle sitta fint va :wink:
Användarvisningsbild
av joel80
V90 T6 (eller T8) TE!!!

Just saying!
Användarvisningsbild
av grillchips
Betalar du för den åt mig då Joel? ;)
Användarvisningsbild
av joel80
Beror på.. har börjat köpa trisslotter. ;)
Användarvisningsbild
av ER
En V90CC T8 TE SE med urban shit och LED strålisar som finns som extraval på XC90 vore inte helt fel, OM det är riktig AWD på den då och inte "fusk" med elmotor på bakaxel och fosildriven fram. Enda nackdelen är bensinmotor istället för dieselturbo då dom skulle gjort tvärt om, bensin på svagare TE i S/V modeller och diesel på starkare/top of the line TE i CC/XC.
Användarvisningsbild
av joel80
Vad menar du med fusk? Skulle Haldex-awd som bara driver när det släpper vara mindre fusk än två motorer, varav en elmotor, som kan driva alla hjul hela tiden?
På min TE kan jag alltså välja att ha igång AWD hela tiden om jag vill.. Verkar vara mer "riktig" AWD än den som bara går in när det börjar släppa?
Användarvisningsbild
av ER
"Fusk" som i att köra drivningen med hjälp av elmotor bak för att bli AWD. Vad jag vet så är det omöjligt att vara AWD utan elmotorn på Volvos hybridkoncept i V60/XC90 så elmotor driver alltid bakaxeln oavsett läge och status på batteri.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag väljer själv om jag ska köra i AWD-läge.. Även i Power-läget är bilen allt som oftast fyrhjulsdriven.. (Så fort man accelererar något).

I Pure-läget på enbart batteri är bilen RWD, om man inte gasar över den gräns man ser bredvid hastighetsmätaren, kommer man över den gränsen startar den dieseln och hjälper till med accelerationen, och i hybridläget driver den på det den tycker passar bäst själv.. vid mer gas tar den från båda motorerna och blir alltså AWD.
I Save-läget tar den normalt inget från batteriet alls och är FWD.. Jag vet inte om den ändå hjälper till med acceleration om man kör en kickdown eller om fästet släpper vid start. Det gör den kanske..
Användarvisningsbild
av SvenB
joel80 skrev:Beror på.. har börjat köpa trisslotter. ;)
Plötsligt händer det. :D
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 32

..men tar en stund innan den går ner p&ari[…]

Jag tänker att det senare alternativet betyde[…]

Premiär för att dra husvagn. Fick l&arin[…]

Jag har också ett vanligt 16A trefasuttag i […]