Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Fascinerande... Undrar hur tusan det där har gått till(tänker på sargen som lossnat från reflektorn..)

Reflektorn är nog troligtvis lös pga. att justeringen har släppt(och därav fungerar heller inte justeringen^^)
Användarvisningsbild
av Stigen
Lucif3r skrev:Fascinerande... Undrar hur tusan det där har gått till(tänker på sargen som lossnat från reflektorn..)

Reflektorn är nog troligtvis lös pga. att justeringen har släppt(och därav fungerar heller inte justeringen^^)
haha ja du konstig är det i alla fall
?:-/ Det är iofs Depo och inte en Bosch :lol: Men tror inte det är kvalitets relaterat ;)
Användarvisningsbild
av Stigen
Hej alla Volvo tokiga.. lite off topic har inget med min bil att göra men... Vad i hela friden har jag för ratt liggande och damma under min säng!
(har säkert legat i 8år orörd under sängen) :lol: Satt idag och kom på från ingenstans att jag har en Volvo R sport ratt? :shock: :D
Minns att typ när jag var 5år gammal gav pappa mig den här ratten!
Bild
*Förlåt det röda blåa och svarta strecken är jag som har "vandaliserat" denna ratt som lite... :oops: :roll:
Hur som helst vart kan denna ratt tillhöra? kan inte förstå från vilken bil den ska ha kommit från? vitt känns ju väldig sent 90-tal ish
men en Berton volvo? Eftermarknads? MOMO i alla fall
Bild
gjord juni 1985?
Tips, någon som sett något liknade förr aldrig jag :shock:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Antingen 240 eller 740.
Jag har sett den svarta versionen i båda modellerna. Jag tror mest på 240 dock, det var ju populära rallybilar på den tiden, så R'et står förmodligen för "rally" och inte "refined" som t ex 850R och nyare.

Men det är mest min egen gissning :P Bilmodellerna är jag rätt säker på dock, fanns ju inte så många andra under 80-talet :lol:
Användarvisningsbild
av Stigen
Lucif3r skrev:Antingen 240 eller 740.
Jag har sett den svarta versionen i båda modellerna. Jag tror mest på 240 dock, det var ju populära rallybilar på den tiden, så R'et står förmodligen för "rally" och inte "refined" som t ex 850R och nyare.

Men det är mest min egen gissning :P Bilmodellerna är jag rätt säker på dock, fanns ju inte så många andra under 80-talet :lol:
Okej tack då vet jag :D misstänker att vit ratt måste vara relativt ovanliga :)
Användarvisningsbild
av Stigen
Äntligen har den kommit hem! :) "lyx" radion^^
Original Stereon.. Fungerar fint ändå Blev lite förvånad var nästan säker att den inte hade RDS men jojomen! :)
Bild
Här är den nya Cr-502 Dyrgripen!
Bild
Hade helst haft en Cr-504 då hade jag kunnat införskaffa en Volvo original förstärkare..
Har inte kollat att den fungerar ännu men skall inte va något problem hoppas jag. :wink:
Sen måste jag förbi Volvo och fixa kodlåset :|
Det finns en baktanke med att det blev en CR(kassett) radio och inte en CT(cd) som jag skrev förut men håller det är hemligt än så länge ;)
Passade även på att Ta en bild på mina slita pedalgummin..
Bild
Kommer bli snyggt med fräscha gummin snart :) saknas bara tygmattor för pricken över i;et;)
Förarstolen skulle behöva sig en rejäl rengöring? :roll: Egentligen hela men mest förarstolen :oops:
Har aldrig tvättat klädseln i mitt ägo bara smort in förarstolen med "återfuktande" medel.
Men läder vårds artiklar är inte gratis för delen.. :roll:
Bild
Bild
allt för nu :) Rulla lungt
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Se där ja radion såg finfin ut :-)-)
ja dom pedalgummin en var inte så fina har dock sett värre.
Förarstolen är in fisen och klar :lol: :lol: :lol: Dags att fräscha upp den :wink:
av Schmoyoho
Spontant hade jag sagt förvaringsväskan som ligger i reservhjulet, om 900-serien hade sådana. Den som innehåller ett litet spärrskaft och lite annat smått. Men tittar jag närmre känns det som att jag har fel...
Användarvisningsbild
av SvenB
Det ser ut som det är ett läderöverdrag till ratten som sys fast med tråden.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 15

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]