Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av mattish
Snygg!
Min svåger har en 07 med 170hk aut. Maken till trött bil får man leta efter, då är nog din drivlina betydligt trevligare. Trots att en cabbe egentligen inte ska knattra diesel :P

Man drar husvagnen med den ju! Brukar se några st varje år på husvagnssemester. Ser ganska trevligt ut. Eftersom det är trevligast att åka nercabbat i lite lägre farter så måste den ju passa bra när man har termosen på släp ;)
av pergrein

Tack!
Det är en D4 Summum med manuell låda, Premium Sound (med USB, Bluetooth och telefon), grymt bra ljud!, El-stolar på förare och passagerarsidan, båda med minne!!! Läderklädd sportratt med aluminium, läderklädd växelspaksknopp med aluminium, Sportpedaler i aluminium, LED varselljus, VOC med mobilapp, Tidur till bränslevärmaren, Elinfällbara backspeglar, Automatisk avbländbar innerbackspegel, Windblocker och sist men inte minst... delbart drag (vad man nu skall ha det till!).

Skulle vilja komplettera med stänkskydd men det verkar inte finnas. Borde inte C30 eller möjligen S40/V50 stänkskydd passa? Någon som vet?

/Per
Fin bil och bra utrustad!! Men har passagerarstolen minne med, måste ju i så fall bara finnas till C70:in???

Edit: Titta på Blocket och det fanns ju med minne på pas-stolen. Det har jag inte vetat att det funnits :roll:

Med vänlig hälsning
Per
av GTHunter
mattish skrev:Snygg!
Min svåger har en 07 med 170hk aut. Maken till trött bil får man leta efter, då är nog din drivlina betydligt trevligare. Trots att en cabbe egentligen inte ska knattra diesel :P

Man drar husvagnen med den ju! Brukar se några st varje år på husvagnssemester. Ser ganska trevligt ut. Eftersom det är trevligast att åka nercabbat i lite lägre farter så måste den ju passa bra när man har termosen på släp ;)
Hej!
Ja, jag hade en 170hk 2,4i -10 på prov och håller med dig... trött och törstig. Jag vet inte vart de gömt alla 170hk men i bilen var de inte.
Under de dagar jag hade den på prov drog den 0,95 liter/mil, min D4 drar ca 0,58 med ungefär samma körsätt.
De 177hk som finns i D4 känns betydligt piggare och det är en enorm skillnad. Jag håller annars med dig, bensin 5'an låter trevligare än dieseln! För några år sedan skulle jag aldrig köpt en diesel cab men man börjar väl bli gammal!

Edit: Husvagn... brrrrr
/Per
Senast redigerad av 1 GTHunter, redigerad totalt 0 gånger.
av GTHunter
pergrein skrev:

Tack!
Det är en D4 Summum med manuell låda, Premium Sound (med USB, Bluetooth och telefon), grymt bra ljud!, El-stolar på förare och passagerarsidan, båda med minne!!! Läderklädd sportratt med aluminium, läderklädd växelspaksknopp med aluminium, Sportpedaler i aluminium, LED varselljus, VOC med mobilapp, Tidur till bränslevärmaren, Elinfällbara backspeglar, Automatisk avbländbar innerbackspegel, Windblocker och sist men inte minst... delbart drag (vad man nu skall ha det till!).

Skulle vilja komplettera med stänkskydd men det verkar inte finnas. Borde inte C30 eller möjligen S40/V50 stänkskydd passa? Någon som vet?

/Per
Fin bil och bra utrustad!! Men har passagerarstolen minne med, måste ju i så fall bara finnas till C70:in???

Edit: Titta på Blocket och det fanns ju med minne på pas-stolen. Det har jag inte vetat att det funnits :roll:

Med vänlig hälsning
Per
Ja, jag blev överraskad när jag såg att det var minne även på passagerstolen, finns ingen information i instruktionsboken eller i broschyrer om att det ska finnas.
Men det finns som sagt några C70 på Blocket som har det... lite udda i alla fall men bra att ha när det finns!
/Per
Användarvisningsbild
av Kompe
Jäkligt Stilig! :shock: 8)
Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]