Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Oftast blir det en liten bubbla när man lackstiftar tyvärr, Ser många bilar på jobbet där kunden lackstiftat själv, det är svårt att få det helt bra med en pensel. Testa slipa ner bubblan försiktigt och pensla klarlack över eller polera den :)

Och i framtiden lägg jätte lite åt gången när det är täckt förseglar du med klarlack då det inte syns på samma sätt :)
Andis skrev:Fin guide du gjort :-)

Boost är det turbo trycket?
Du ser på den mätaren?

Samt load vad är det den mätaren visar?

Lite nyfiken.

Med vänlig hälsning,
Andis
Jag vet faktiskt inte riktigt vad de visar! Någon mer insatt kan gärna få berätta det för oss tycker jag. :D

AnkaN7893
Jag brukar ta jättelite och göra precis så.. men brukar även hinna torka bort överflödet.. Nu blev det ganska mycket klarlack.. det var typ det som gjorde bubblan. :(
Slipa.. menar du då typ med en liten bit sandpapper?
Men våtslipa när det är så litet? Kan jag då bara typ doppa pappret i vatten? (Jag är sjukt novis vad gäller sånt här... så ursäkta dumma frågor...) :)

Kan jag sen polera med vanlig sonax rubbing?
Sedärja, det var på tiden att man fick se ditt åk!
Tjusig bil minsann och pryltokig som man är så blev jag avis på alla skärmar. Snygg S3a förresten. ;)

Har också beställt mycket från dx.com och jag upplever ganska på pricken samma som du: billigt men lång leveranstid, som bäst 2 veckor, som sämst 5-6 veckor. De flesta beställningar har bestått av LED till bilen varpå en del har bråkat lite men iochmed priset så har jag alltid beställt minst en extra av varje. :)
Vad ger Tourqen för information? Ha-begäret steg en aning av nån oförklarlig anledning. :P
Torque verkar ge massor med info.. men den lilla OBDII-läsaren verkar man inte få allt.. jag har inte hunnit kolla igenom vad den ger. Och förstår inte riktigt allt heller... :D
Här står det vad just programmet Torque klarar:
https://play.google.com/store/apps/deta ... free&hl=sv

PRO-versionen som kostar några kr tror jag har mer funktioner:
https://play.google.com/store/apps/deta ... rque&hl=sv
Jag har PRO versionen av torque... för att jag kan. Kostar ju bara som en halv starkis på krogen.
Har inte riktigt hittat något användningsområde för den där även om det är fasligt coolt :wink:
Man är väl lite knäpp som kan fördriva tiden sittandes på parkeringen och titta på grafer och siffror som man inte har en aning om vad dom betyder.
Men det finns ju en hel massa gratis plugins till den som jag inte testat.
Användarvisningsbild
av joel80
Man ska kunna läsa ut vissa felkoder med Torque om jag förstår rätt.. Det e ju praktiskt. :) Om man nu skulle få nått fel på bilen...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 33

Hej! Har köpt en v70n 2002 till dottern som &[…]

Å andra sidan kan jag tycka det är gans[…]

Jag brukar få hålla på att lufta[…]

Gnisslande baklucka XC90 -21

Är det samma även om du startar frå[…]