Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av teddysoft
Idag blev det en tripp upp till Kopparberg för att möta kompisen som levererade däck till mig halvvägs :D .

Blir bara nöjdare och nöjdare med bilen allt eftersom man kör, denna morgon, både upp till Kopparberg och sedan hem, så drog bilen 0.67L/mil!!
Bild

Nästa sak som hände var att mätaren slog om till 26.000 mil. (6.000 mil kvar till nästa kamremsbyte)
Bild

Var ju tvungen att köpa frukost, och det var så fint väder också!
Bild

Sedan kom leveransen! Vi pratade en liten stund och fikade, sedan kollades varandras bilar in, och till slut så flyttade vi över däckena till min bil.
Bild

Och nu när man kom hem så blev jag ju bara tvungen att tvätta av det värsta smutsen på dom och dom blev fina efteråt.
Bild

Detta var min morgon/förmiddag och den var super!!
Tackar :) .

Jo, jag har lagt in tankningarna på spritmonitor.de och fått fram 7,7L/100km i snitt.

Nu när dottern min följde med och tankade så kör jag alltid försiktigare med henne i bilen,
jag höll 90km/t med farthållare på E20 i cirka 3mil denna tur, när jag åkte upp till Kopparberg
för snart 2 veckor sedan så låg jag med farthållare hela vägen hemifrån och hade 0,67L/snitt (då med vinterdäck).

Sen har denna bil varit väldigt väl omhändertagen med alla servicetillfällen enligt boken,
och jag kommer att göra samma sak själv och ta hand om denna pärla :wink: .
Okej, men 0.77 är ju inte dåligt! :)
Undrar vad du hade kunnat få för siffror med eco-driving rakt igenom :P

Som du ser i min signatur får jag inte riktigt så låga siffror som du även när jag försöker...
Jag kör eco-driving när man ska upp i fart, och försökar motorbromsa så mycket det går.

Annars ser jag mig själv som en flexibel paragrafryttare, är det 100, 110 eller 120 så
ligger jag endå i 90km/t med eller utan farthållare om jag inte har nån tid att passa
samt om dotten/frugan sitter i bilen.

Annars när jag sitter själv i bilen brukar det vara ca.5km/t under max lagligt.

Det jag har lärt mig är planering av varenda minsta körning man gör, varje biltur så har jag i förväg
tänkt igenom vilken tid jag åker vid och vilken väg som väljs för att undvika så mycket trafik som möjligt.

Låter kanske tråkigt men det fungerar för mig, jag försöker få ut så mycket ur en ekonomisk synvinkel (alla bäckar små) 8) .

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]