Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av AnkaN7893
Jahopp

kom ut till bilen idag skulle åka iväg köpa ny olja osv så är hela framrutan sprucken...

Så det blir skadebesiktning om ett par timmar för att se om det är sabotage eller stenskott.

Bytte massa jordkablar igår och hade loss batteriplattan och hittade detta

Bild

Va fan är det för nått? sitter skruvad i batteriplattan.

Mvh
Användarvisningsbild
av Kompe
Skruvad i batteriplattan? Då tror jag att det är vakuumpumpen till farthållaren 8)
Den sitter nämligen under batterihyllan på 850 :|
Kompe skrev:Skruvad i batteriplattan? Då tror jag att det är vakuumpumpen till farthållaren 8)
Den sitter nämligen under batterihyllan på 850 :|
Det kan det vara:)

Lucif3r skrev:Det är väl bara att följa slangarna och se vart dom går. Magnetventilen sitter typ där på 855an. Vart den sitter på V70in har jag inte kollat dock.
Tror magnetventilen sitter under lmm. Men går en slang in under luftburken sen ser jag inte vad den går någonstans.

Rutan kommer även att bytas på måndag. Och byter nog olja och filter på den igen nu på fredag. Ifall det trillat ner lite bös och satt sig i filtret.
Jahopp vart ett tag sedan!

Rutan är bytt iallafall.

Och denna vecka behöver jag inte använda bilen ( har en annan ist ) Så bilen ska genomgå lite större operationer. Skall kolla vevhusventilationen, svetsa dubbla utblås med mera.

Passade även på att plocka av stänkskydd sargarna runt avgassystemet och täckkåpan till demonter bara dragkroken. Skall måla dessa :)
Och inte i samma färg som bilen för finns fan inget fulare... så dom ska målas i en annan färg som förhoppningsvis passar. Skall eventuellt ta loss listerna ochså och måla dom men får se :)

En bild på när jag byggde om duschen till bildelstvätt! Hoppas inte sambon ser detta, hon uppskattar inte bildelar inomhus lika mycket som jag...:D

Bild
av AnkaN7893
Jahopp då vart det som skulle målas målat.

Blev en fin svart färg med pearl i :D

Ska se imorgon om jag kanske kan få dit dubbla utblås. Behövs lite rör och 2 nya slutrör
Hej
Ja den här helgen har det hänt mycket, fick hem min Backkamera, har kollat vevhusventilationen fixat dubbla utblås dock sitter den ena bara för att syns skull. Plockade även ur bagaget och rengjorde panelerna.

Dock hittade jag ej kameransladden så bilder kommer under morgondagen då alla stänkskydden är monterat.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
Framvagnsbalk Volvo 240

Vad jag har hört så accepterar inte bil[…]

V90 MY21 Android Auto / Car Play

Nej, jag menar en inställning under Kommunika[…]

Kan inget om D4 men om vevaxelgivaren inte ger pul[…]

Stötdämpare vibration