Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av snusarn
Dieselsmurfe skrev:Det är olagligt att tona med biltemas toningsfilm. Kompisen åkte dit med det.
japp d viste jag men skulle bara ha lätt röktoning , men nu blev d inget alls...
lika så bra :D
av snusarn
Lucif3r skrev:
Dieselsmurfe skrev:Det är olagligt att tona med biltemas toningsfilm. Kompisen åkte dit med det.

Menar du framlysena? Isf är det olagligt att tona dom öht. Samma med bakljusen. Man kan t om åka dit på transparent skyddsfilm.
japp man får inte tona några lysen , har haft helröda i bak på många bilar utan att fått böter , har väl haft tur bara
i bak kan man få böter om man kör med helvita bakljus som 7/945orna har om man inte sätter dit en reflex.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
snusarn skrev:japp man får inte tona några lysen , har haft helröda i bak på många bilar utan att fått böter , har väl haft tur bara
i bak kan man få böter om man kör med helvita bakljus som 7/945orna har om man inte sätter dit en reflex.

Japp, det stämmer. Jag fick aldrig några böter för mina kolsvarta på 945an heller, men jag vet väldigt många som fått det. Och bara för att man klarar sig undan böter så betyder det ju inte att det är lagligt :P Men men lite "tur" ska man väl få ha någongång i livet.
Hade man besiktat med dom lysena hade man ju fått 2a direkt dock :P

Poängen var dock att det är inte biltemas film som är olaglig, det är alla typer av åverkan på lysena som är olagligt.
av snusarn
Lucif3r skrev:
snusarn skrev:japp man får inte tona några lysen , har haft helröda i bak på många bilar utan att fått böter , har väl haft tur bara

Japp, det stämmer. Jag fick aldrig några böter för mina kolsvarta på 945an heller, men jag vet väldigt många som fått det. Och bara för att man klarar sig undan böter så betyder det ju inte att det är lagligt :P Men men lite "tur" ska man väl få ha någongång i livet.
Hade man besiktat med dom lysena hade man ju fått 2a direkt dock :P

Poängen var dock att det är inte biltemas film som är olaglig, det är alla typer av åverkan på lysena som är olagligt.
jag hade heltonat rött på en 745 (glömde bort d ) bessade å fick tvåa på att reflexen inte reflekterade, precis står ju även på biltemas paket att d inte e godkända.
av snusarn
införskaffat beg 18" som åkte på idag..
d blev en xc70 av den hahaha...
Bild
av snusarn
Dags för lite pix då

sålde 940in å köpte dessa
Bild

provmontering av ena bakhjulet för att komma fram till att mina låsningsbara hjulbultar inte gick in i fälghålet. :evil:
extra irriterande då jag precis köpt mig Volvos originala nya också..
Bild

nu sitter d på bil iaf med låssats..
Här e fälgen ingen aning om vad d e för märke på dem..
skulle iofs va intressant å veta för behöver centrumkåpor...
Bild

Så d såg ut från förra bilden måste ju göra något åt..
dock orka jag inte plocka av hjulen denna gång , får bli nästa å göra d lite mer noggrannare.
Bild

helt ok tycker jag men finns lite mer att göra..
Bild

nu några vårbilder..
Bild
Bild
Bild

synd på motljuset kunde blitt en mycket bra bild
Bild

har funderingar på att måla lite i fälgarna svart på sidorna av varje eker, men just nu så tar jag d lugnt.
Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]

Släpper magnetkopplingen på kompressorn[…]

Kablarna från de gamla kontakterna satt bra.[…]

En manuell växellåda bör inte kunn[…]