Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av AmazonSleper
Aga diff är helt rätt :-@ Har åkt svetsdiffat 3år på 2olika bilar å har än inte kört av någon Axel, men så såg jag till dom inte blev heta när jag svetsa med.

Ps tycker bilen vart riktigt frän ja :wink:
av Landin
AmazonSleper skrev:Aga diff är helt rätt :-@ Har åkt svetsdiffat 3år på 2olika bilar å har än inte kört av någon Axel, men så såg jag till dom inte blev heta när jag svetsa med.

Ps tycker bilen vart riktigt frän ja :wink:
Hur de håller beror helt på den som svetsat och hur det är svetsat, jag har aldrig svetsat en diff förut så jag överlåter detta till en bekant som har gjort det. Borde väll bli lite roligt iaf att elda däck motför aptrista enhjulare.

Haha tack :P
av Landin
Bild
Titta där ja, där hade jag lämnat skiten

Bild
Ett stycke rengjord 1031 diff...

Bild
Ett stycke raggarrenoverad 1031 diff :P

Håller så länge det håller, när de rasar så bränner jag ihop skiten en gång till, då blir de extra material mellan dreven också
av Landin
Lucif3r skrev:Tror inte det där kommer hålla så länge, du behöver svetsa mer med mer material. Men det visar sig väl, gasa tills det rasar :-)-)
Det tror jag också, lite svårt att ta bild på de också, är svetsat mer än vad jag lyckas ta kort på, men jag är fullt medveten om att de kommer behövas svetsas en gång till, då blir de som sagt material mellan dreven också. Men de håller så länge det håller :) Har hållit 15 mil än så länge iaf xD inte så brutal körning men rätt många korsningar och även en del rondellkörning har de blivit, folk stirrar rätt friskt, för de hörs rätt bra att den släpar innerhjulet på asfalten :P
av Landin
Har hunnit med en sisådär drygt 20 mil med inte jättesnäll körning, gav svetsdiffen det ultimata testet idag också med att vända på en p-ficka och ge fullt! Rök rätt friskt, tjöt ännu mer, jag log och skiten höll :P med andra ord, godkänt test :P Ska elda upp 14"arna som satt på när jag hämtade bilen när de tinat mer så det går vara på mindre centrala ställen, folk klagar så mycket annars :P
av Landin
Lucif3r skrev:Gnällspikar finns det gott om :mrgreen: bara avundsjuka för dom inte kan göra så med sina FWD ;)
Haha iofs, svensk avundsjuka kallas de väll ;) dock så hade det ju varit rolig med mer motor än en snorstandard B230F, enda trimmet är att bakersta ljuddämparen förpassades till skrotbingen allt eftersom, i delar... :P En 4 liters BMW V8 skulle jag gärna haft under huven :)
av Landin
Dieselsmurfe skrev:Undrar när man ska möta dig i stan :)
Eftersom det är ytterst sällan jag är dit så är nog inte risken så stor, lär väll dock bli desto tätare mellan besöken i sommar, men då kör jag inte Volvo :P Ska snart ställa bort den här :)
Bromsok kärvar

Inte ovanligt att det nöts hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]

. Nån som har tips för vänster si[…]

Har tyvärr ingen multimeter.