Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Just det, en XC skall vara skitig. Här ses den i sitt rätta element under en fotoutflykt med två av mina kollegor:
Bild
Det är lite avtryck i dammet på stötfångaren efter att jag suttit och fikat i skuffen.
av Schmoyoho
XC70N är väl ingen personlig favorit, men jag har läst din andra tråd och jag förstår verkligen inte varför du vill byta bort den, särskilt inte nu. Ser riktigt fräsch ut och så hemskt mycket längre än 15300 mil från förra året har den väl inte hunnit rulla? Fin färg, facelift, fräsch, tämligen lågmilad, och trevliga sommarfälgar!

De där inredningsbilderna du nämnde i april 2013 hade jag nog fortfarande gärna sett, städad eller ostädad. Eller bara fler bilder på bilen i överlag, första och sista bilden du postade är bara som bilder väldigt trevliga att titta på. Bra bilfoton är myyys att kolla på :-)-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
Riktigt trevlig bil du har i snygg färg :) Nu fattas bara att ta bort bilhandlartexten på nummerplåtshållaren :wink:
av llesrof
Ja, den är fräsch för sin ålder och sina mil. Den har rullat ungefär 18500 mil nu. Har kuskat runt på en 10-milsrunda idag och den går riktigt fint. Euromaster fick till balanseringen av hjulen bra i våras. Skönast är den med lite last/passagerare i sisådär 120 Km/tim. Det klonkar och smäller lite från fjädringen ibland men det har det alltid gjort och varken bilprovningen eller verkstaden hittar något fel.

Inredningsbilder ja... det kan man ju ta som en fotoutmaning. Skall bara damma ur den lite och så är det väl dags att smörja klädseln också.
av Schmoyoho
llesrof skrev:Det klonkar och smäller lite från fjädringen ibland men det har det alltid gjort och varken bilprovningen eller verkstaden hittar något fel.

Inredningsbilder ja... det kan man ju ta som en fotoutmaning. Skall bara damma ur den lite och så är det väl dags att smörja klädseln också.
Har en bekant med en två år äldre S80, än din XC70, och den har samma problem med att det klonkar. På verkstaden hittade de inga egentliga fel men som jag minns det var det någonting med att grus kom in någonstans och orsakade något. Minns tyvärr inga detaljer men det var ett halvkänt "fel" (konstruktionsfel mer än ett problemfel s.a.s.) som det inte var så mycket att göra åt.

Du får gärna ta det som en utmaning! Väldigt förtjust i första bilden, kanske också för att jag tycker kombinationen volvo och snö känns så hemma för bilen :)
Motorbyte Volvo 240

Underdelen på en kontorsstol fungerar bra so[…]

Vad intervallen är vet jag inte men som Erik […]

Sitter fjädrarna rätt. Hade samma prob[…]

Sent svar men ja pumpen är nog körd. Vet[…]