Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av JohnB
Det här vore kanske något http://www.bakaxel.se/produktvisaren/it ... ndiff.html. Med denna och lite vikt i skuffen skulle du säkert klättra från många sk Crossovers med tveksam AWD. Häftigt bygge måste jag säga. Har gått i samma tankar många gånger men det blir som aldrig av... Funkade det bra att ställa hjulvinklar fram efter höjningen av fjäderbenen eller gjorde du någon form av kompensation för det? När jag höjde min Trooper genom att skruva upp torsionsstavarna blev camber helt åt skogen och du har ju gjort i princip samma typ av höjning. Eller har du längre länkarmar?

/John
Användarvisningsbild
av HenrikY
Fler bilder(med riktig kamera) kommer och kanske film också :wink:

Hade inte tänkt lägga några större pengar men visst har man varit sugen på en Torsendiff men fick nyss tag på en slungdiff så det är ju alltid något men den kommer inte förrens nästa vecka så får se när jag hinner få i den men måste få i den före vintern iaf.

Det vart lite positiv camber så det ska jag justera, och jag vill inte förlänga länkarmar då den delen är gjuten och inte går nå bra att svetsa i och så kommer hjulet ut i skärmen så det får bli att göra nya eller fila ovala hål i fjäderbenstornet.
Användarvisningsbild
av Nexus
måste faktiskt säga att den ser rätt fräck ut med det höga stuket.
Hur blir det med kardanvinkeln mot bakaxeln när man höjer så pass mycket bak??
Användarvisningsbild
av HenrikY
Nexus skrev:måste faktiskt säga att den ser rätt fräck ut med det höga stuket.
Hur blir det med kardanvinkeln mot bakaxeln när man höjer så pass mycket bak??
Tror inte att det gör någon större skillnad för jag har inte förlängt dämparna något utan bara spänt fjädrarna med distanser så maximal rörelse är fortfarande den samma. Jag behövde bara trycka ihop bakfjädrarna ca 1cm för att få i dämparna så därför lät jag dom vara i orginallängd, jag hade annars tänkt förlänga dom också för att dom inte ska slå ut för hårt om det hade varit mer spänn på fjädern ändläget.
Användarvisningsbild
av HenrikY
Jo, det är lite Dakar stil jag är ute efter. Ska ut och skruva nu och se om jag kan flytta tallriken lite och fixa cambern nu. Kan väl också avslöja att brorsans vinch är bara för syns skull än så länge men jäklar vilken blickfångare det var när vi åkte genom stan. Har fixat ett par fjäderben till honom också så han ger sig nog på en höjning han också.

Jag har tänkt att fixa en Bull-Bar, en sån där rörbåge(se bild) i fronten som ersätter hela kofångaren och även är främre fäste för skyddsplåten in under. Men jag måste kolla lite hur man får bygga sånt där för det kanske inte är tillåtet då det har med krocksäkerhet att göra.

Här är lite inspiration jag haft.
Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Köpråd XC60 T8 -18/19

När ska kamrem bytas, har läst att det s[…]

Fixat en vårtvätt och bytt till textilm[…]

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]