Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nyss kommit in, och nu har jag ett par lustiga nyheter.

Tomgången som varit väldigt dålig, ( vandrat mellan 700-1200RPM ) blir mycket bättre om man drar ur LMM:en. Då ligger den stadigt på 1000RPM och man hör på motorn att den går riktigt bra, dock går det inte gasa för motorn ''kvävs''. Och direkt man sätter i LMM:en så börjar tomgången åka upp och ner, och man hör att motorn inte gå som den ska.
Borde jag satsa på en NY Luftmassemätare? :-)
När du drar ut LMM så går insprutningen i "linkahem läge" dvs en mappning som absolut inte är optimal men gör att du ska kunna ta dig hem med bilen om någon givare ger upp.
Det kan lika gärna vara lambda, tempgivare, osv så du inte går och köper en helt ny LMM på en gång
Jo, såg att biltemas LMM kostar runt tusenlappen. Är ju lika bra att köpa en när man ska till biltema nästa gång :-)

Går den verkligen köra med LMM:en trasig etc, för när jag drog ut den gick den inte ens nudda på gasen utan att den kvävdes.
Ska du plana handbromsen också? Självklar går den stongt det är ju en vol:-)
Du har väl en updajt på G? Har hört att det handlar om dimljus?

Päpplet: Hur kollar man om tempgivaren är ok?
benzinlol skrev:Går den verkligen köra med LMM:en trasig etc, för när jag drog ut den gick den inte ens nudda på gasen utan att den kvävdes.
Det är då iaf meningen att bilen ska gå att köra utan inkopplad LMM. Mina bilar med LH2.4 har då fungerat fint med lite diverse saker urkopplat :lol:
Dieselsmurfe skrev:Päpplet: Hur kollar man om tempgivaren är ok?
Man mäter resistansen på den. Antar att den här bilen är en 88A och LH2.2 så där vet jag inte vilket värde den ska ha men en 2.4 givare ska ligga runt 2,2-2,7k ohm
De blir lite svårt 8) Han är över helgen på Öland och kommer inte hem först förrens måndag förmidda. Innan han drog iväg så plockades xljusen bort från den. Fixa en säkring så dimbakljuset funkar men inte fram alltså. Knappen för fram dimljusen lyser men lyktorna är döda. Fixades även skyltbelysning med nya lampor :D Han har bilder i telefonen så bevis finns XD!

EDIT: Bevisen kanske är undanröjda :( Hans telefon hade tydligen fått bada så vi får se om minneskortet ev klarade sig. Om de gjorde det finns det ev en möjlighet till Bild Updejt (:

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. Al[…]

230fk går snålt

Detta är enda jag hittat på hur man m&a[…]

Rostskyddstips

Owatrol och Fluid-film är välkända […]

Bud från utländsk intressent för a[…]