Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
En burk räcker gott och väl för 2-3 strykningar. Jag har kört hammarlack och det sitter bra efter flera år. Gjorde rent med stålborste ,är det kladd på oken så får man rengöra med något medel.
Tror inte biltemas bromsoksfärg är värd priskillnaden.....
av tusse92
Inhandlat mig lite Hammarlack, blev röd. Hoppas det blir fint ..
Sen inhandlades även slutrör, lackrengöring,vax och lackförsegling.
Nu ska bilen bli fin :) I veckan ska det hållas på, så hoppas att allt sitter på bilen till helgen.
Då dyker det upp lite bilder.

Här en bild på slutröret:
Bild
av tusse92
Bild på inredningen kommer när jag tvättat den invändigt.
Bild på vad som hänt idag (Lackrengöring och vaxning).
Och fälgarna!! :D
Bild
Bild
Sådär!
Då var bilen färdig (om man nu kan bli färdig med en bil) :lol:
Jag är nöjd med resultatet, det enda jag kan tycka är att den blev lite hög med dessa fälgar på.
Men men, sånt man kanske får leva med då det ska vara en bruksbil och kunna dra släp med osv.
Här kommer iallafall några bilder, märken och så putsas bort och tyvärr kommer en del fram tydligare som det syns på bilderna.. :(

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Har inte målat trummorna runt om .. trodde inte skulle synas.. men men .. Får väl duga ändå :)
Fram blev den lite väl hög, vad kostar ställbara fjäderben att köpa ? Ett par till fram skulle vara fint, bak behövs inte..
Annars förutom att den är lite väl hög speciellt fram så är jag riktigt nöjd med resultatet, slutröret passar fint på bilen med måste jag säga!!
//Tusse92
Användarvisningsbild
av Nexus
Går däcken bak fritt från innerskärmen? Du skulle ju annars kunna sänka den med "bara" fjädrar 40 mm sänk fram skulle nog se bra ut. 60mm fungerar med men då blir det EPA varning.
Håll ögonen öppna på blocket annonser där kan man hitta till bra priser....

http://www.chassit.se/ Har ställbara 3900:- för fram 8)

Ja det är väl ingen hemlighet att jag fa[…]

100 mil eftersom det ofta handlar om att åka[…]

Jag hadde samma problem med eftermarknadsfjäd[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Jämför med andra bilar som är samma[…]