Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av adde93
Nexus skrev:Sugen på en tuff ratt till bilen? :wink:
Nej faktiskt inte, har en äkta läder/mockaratt från Usa med äkthetsintyg så den vill jag inte byta ut :)
Dieselsmurfe skrev:Bra kombination på sista bilden!!
Mycket fin kombo känner jag, smakade väldigt bra! ;)

Liten update på hur läget ser ut just nu, väntar på lite nya delar och ska fortsätta med själva dörrsidan och ragga ett kabelkit till slutsteget så jag kan få spela lite, det är ju trots allt det jag väntat på mest! :D

Dörren upphängd och inpassad, så ser det ut utan dörrsidan! :)
Bild

Ger er två bilder före och efter dörrenoveringen så ser ni skillnaden utanpå ;)
Före!
Bild

Efter!
Bild

Trots att lacken blev ruskigt dålig på dörren så är den ändå snyggare än innan eller vad tycker ni? :)
Senast redigerad av 1 adde93, redigerad totalt 0 gånger.
av adde93
Ståhl skrev:Stor skillnad!
Ja verkligen, det är ju nu man kan njuta av att det värsta med dörren är klart men andra sidan ska göras likadan och snart kommer förhoppningsvis nya skärmar, huv, bagagelucka så jag kan få det mesta rostfritt :)
av adde93
Hallå, hoppas Ni fortfarande följer mitt projekt! :D

Tänker slänga upp en uppdatering på dörrsidan, testade häromdagen att montera alla 5 högtalare som ska sitta i dörren och det såg lovande ut, dock inte plasten under :P
Bild

När jag fick montera högtalarna blev jag helt till mig och ville få fram lite resultat och det slutade med det här :P
Bild

Och så här blev det när jag monterade sidan på dörren och dock utan högtalarna men det kommer! :D
Bild

Bild

Vad tycker Ni?! :D
Jag har hållit på lite smått med bilen under våren 2012 dock har jag inte uppdaterat särskilt mycket men slår på stort och ger er en ruggigt stor update nu.

I våras så rev jag ner fronten för att fixa den grova rosten som var på kylarbalken och på batterihyllan och som vanligt när man börjar med något så spårar det ur.
Bild

Skönt att se den här rostiga biten borta.
Bild

När jag rev ner hela fronten så monterade jag även elfläkt och en 100A generator för den gamla började bli slut :wink:
Bild

Såhär såg den ut när den var redo för sommarens bravader :-)-)
Bild

Tyvärr tar sommaren slut och denna bild är tagen från den sista Meet Of the Month träffen i Norrköping då den rullade innan den blev stående :D
Bild

Sen som vi alla vet så brukar projekten antingen läggas ner eller så spårar det ur totalt och jag kan säga att det spårade ur för mig och ni får väl avgöra själva med bilderna :)

Lyfte ur motorn och började skissa på en vagga :P
Bild

Vaggan tog till slut form.
Bild

Inredning, elsystem, alltihop rensades ut.
Bild

Framvagn, bakaxel mm monterades bort.
Bild

Och innan jag visste ordet av så satt bilen i vaggan!
Bild

Det är halva jobbet att få bilen på tvären och kunna jobba.
Bild

Projektet är i full gång och jag har skrapat hela underredet som ska börjas rostlagas och skickas iväg på blästring. :D
Updates kommer av och till när jag får tid.
Hoppas någon tycker om det jag gör och Ni får hemskt gärna kommentera :)
av adde93
Nexus skrev:kul projekt. En 242 är väl värd bevara. Jag blir ju trött av bara byta bakaxel och du river isär hela bilen. Bra jobbat :D
Kul att du gillar det! Inte alltför ofta man ser 242:or ute på vägarna. :P haha fast jag måste erkänna att man blir bra trött på den ibland men jag tänker inte ge upp eller göra något halvdant. Stort tack! :D
av adde93
Alfredo skrev:Bra att det finns såna som när det ska göras gör ordentligt, blir spännande att följa arbetet.
Det är inte kul att vara stolt över något där man klippt ut en plåt, punktat dit över rosten och sen bara målar över, det är inte min melodi, däremot är det grymt kul att Ni kommenterar vilket uppskattas. :D
ÅF GLT/Turbofjädrar?

På Classic (samma chassi som Turbon) sä[…]

Mjukvarustrul XC60 2026

Uppdatering: efter många omstarter, åt[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Många seglivade myter är det. Det som s[…]

Svart grill

Från MY23 med Goggle sitter en uppvärmd[…]