Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

White skrev:Kan du inte få tag på en bit aluminiumplåt och lacka den mattsvart till panelen? :wink:
som sagt i infon. ni kommer att se en hel del bonnameck ;) men denna är bara en mall änsålänge för att se om jag trivs med det eller inte :P kommer bli något bättre sen i framtiden.
just nu så har jag betydligt allvarligare saker att ta hand om.

började med att jag plocka bort bakre ljuddämparen och efter några dagar blev det en spricka i avgasröret i svetfogen precis efter katten. detta lagades tillfälligt med en cocacola burk ;) japp du läste rätt;) upptäckte då att förra ägaren som bytade bakre delen av avgasröret inte hängt upp mittendämparen i båda öglorna så att röret vibrerade så pass mycket.
kan man inte ska man inte men dock är det skillnad om man har någon (min far) som kan visa eller berätta hur man ska göra istället för att man bara gissar...

nu efter en vecka med tillfälliga lagningen så har sprickan gått runt röret och röret hänger nästanpå bara på halva aluminiumet på burken....

fick en idé nu om att ta en stegmuff som passar precis i hålet på katten och utanpå röret och klämma ihop. självklart ska detta svetsas men jag måste ju kunna köra med bilen utan att få huvudvärk:P
Dieselsmurfe skrev:Fränt me bilxtljus. Ska du ha sånna bakåt också som på lastbilar?
de e fräkt :) dessa fick ja gratis av min fassa för han hade monterat av dom från en lastbil på hans jobb som inte behövde dom så det skulle isåfall vara om ja får fler :) lite synd att dom inte vara blåa bara ;)
bytade tändspolen idag. nej den gammla var inte trasig eller något sånt. bytte till denna då det är en högeffekständspole (dock en gammal från biltema) motståndet på bilden är inte inkopplat. provade med det inkopplat och då gick motorn ojämt på fullgas och var svårstartad. fick även felkod 2-3-2 (lambdareglering) nollstälde efter jag kopplat bort motståndet och provkärde ca 3 km och då var den borta.
Bild

passade även på att byta tändstift till NKG BP5EV ( rekomenderas att jag ska ha BP6ES men hade dessa hemma så tänkte jag testa med dessa )

tiny pics verkar inte vilja ladda upp en video jag hadde som jag tänkt lägga upp för å se om där var någon som kunde höra om dör e något fel :(
blir antagligen att byta till original spolen igen. misstänker att den spikar lite pågrund av den ökade tändeffekten, kan ju också vara tändstiften men det är mindre troligt enligt mig. fick dessutom ut felkoden 2-3-2 idag igen (det har kommit sen jag byta spolen).

eller jag kanske ska prova ta loss minuspolen på batteriet å "nolla" databoxen ?

ska se om jag hinner byta imorgon.

haj å ivaj :)

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]