Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dalmans
Har borstat av snön från bilen nu och trängt in den i mitt lilla garage. kunde inte hålla mig utan började så smått riva lite men tröttnade och gav upp när jag drog av undre fästet till fjädern, såklart...

tog inga bilder då mobilen var utan ström.
Användarvisningsbild
av Dalmans
har varit iväg och köpt en annan bärarm så ikväll har jag haft en liten garagekväll... fick dock lov att avbryta när jag tappade känseln i tårna. å så underbart med kallgarage.

Nya bärarmen står och väntar på sin tur...
Bild

Har fått ner den gamla men den är inte helt lös än.
Bild

som ni ser fick fjädern sitta kvar och följa med bärarmen ner då undre fästet gick sönder.
Användarvisningsbild
av Dalmans
Haha vi ska ha barn i juli så bara den är klar tills dess så är det nog lugnt för henne. Bara denna rullar och går igenom SBP kommer nog 940in säljas

Vi har en ganska lång dispyt innan jag köpte den då det inte är en kombi. Därför slog jag till på denna V70 också hehe
Användarvisningsbild
av Dalmans
jaha då har det jävlats igen då.... tänk att inget någonsin får gå smärtfritt... tar det i punktform:

- Skulle ta ner bärarmen för att enklare kunna ta bort fjädern i det trasiga fjäderfästet. enklare att göra det "brevid bilen"
- dock kunde jag inte få loss ABS givaren och då jag inte ville ha sönder den lät jag den sitta, tänkte att jag då tar bort hela navet istället så är det problemet ur världen
- började ta dän navet och som ni förstår drog jag två av bultarna runda (får jag tag på den jäveln som uppfann invändiga torx blir det inte roligt för honom)
- Som tur är bor jag ett stenkast från världens största Clas Ohlsson så efter fem minuter hade jag tagit en promenad och var på väg hem med en ny rörtång för att släppa bultarna.
- Slant såklart med tången vilket resulterade i att jag slog sönder ABS-givaren, (bulten släppte iallafall)

Så nu ska det shoppas grejer igen. nya bultar till hjullagret och ABS-givare är vad jag kommer på nu, drygt nog så måste man ner med tanken för att komma åt kontakten till ABS givaren.... fan altså vad det alltid ska bli en massa merjobb... nåväl, blir en ny erfarenhet snart kan man dessa bilar utan och innan!
Slut med trafikinformation via RDS

Ja, via lokalradion (P4). Men det är pratad i[…]

230fk går snålt

Nej nej jag bara visade vad jag menade med fullgas[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Så bra är den inte att man vill gö[…]

Nya framfjädrar tar i hjulhuset

Felmonterad eller fel fjäder