Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av joysam
Tackar för alla beröm och glada tillrop!!

Bilen är visserligen fotograferad från sin bästa sida, på förarsidan finns det några mindre färgskiftningar i lacken men jag tror nog att det ska kunna åtgärdas med lite polering.

Vad tror ni om en bild snett bakifrån också?

Bagaget är ganska väl lastat med vinterdäck mm så den ser ut att vara lite mer ihopsjunken än nödvändigt.

Bild
av umekille
Kan bara säga att du kommit över en bil som eg.
inte borde finnas. Den kommer bli en magnet om du
åker på bilträffar nästa sommar. Kontakta tidningen Klassiker
vet ja. :wink:
Användarvisningsbild
av Camel
Jösses vilken fin bil du skaffat! :D Jag blir alldeles salig när jag ser bilderna! :D
Den bilen måste du ge en rejäl chans och vårda ömt. :-)-)
Vilka planer har du för den? Gå igenom bilen noga och se vad som behöver göras. Om bilen är i originalskick gör ditt allra bästa för att behålla den i originalskick. Det kan nog löna sig.
av joysam
Camel skrev:Jösses vilken fin bil du skaffat! :D Jag blir alldeles salig när jag ser bilderna! :D
Den bilen måste du ge en rejäl chans och vårda ömt. :-)-)
Vilka planer har du för den? Gå igenom bilen noga och se vad som behöver göras. Om bilen är i originalskick gör ditt allra bästa för att behålla den i originalskick. Det kan nog löna sig.

Planen är att börja köra rejs av den sort som det berättas mer om i signaturlänken...

Nej, inte riktigt.

Planen är att få den i ytterligare lite bättre skick.

En backspegel behöver bytas, ett oljeläckage, troligtvis från servon, behöver åtgärdas, lite inredningsdetaljer behöver åtgärdas mm.
Dessutom behöver lacken få sig en rejäl uppfräschning, en del riktigt dåliga stenskottsfix är gjord på bilen.

Planen sedan är jag inte klar över men jag har ju bara haft bilen i några dagar...
Användarvisningsbild
av Ticken
Tråden flyttad till Garaget på trådskaparen begäran. Grym bil btw 8)

/Ticken
av joysam
Ticken skrev:Tråden flyttad till Garaget på trådskaparen begäran. Grym bil btw 8)

/Ticken
Tack så mycket!
Både för beröm och flytt av tråd.

Från början var tanken med tråden att få hjälp med info om historiken för min bil men jag insåg snart att det här blir ju en projekttråd.

Frågan om hjälp med historiken kvarstår dock...

Jag har fått frågor om bilen verkligen är en GL, de svarta listerna skulle enligt frågeställaren tala för att det är en GLT.
Det där har jag ingen som helst aning om, det jag vet är att det står GL på bagageluckan och att det är en B230A under huven.

Ni som vet mer får gärna förtydliga det hela.
av umekille
Du får nog fråga volvoklubben.
En polare hade en 244 från 70talet
lyxutrustad o så men rosten tog på
den.HAn gav till slut bort den o ynglingen
körde skrot av den i en grusgrop på 2-veckor.
Då ringer flera samtal på telen om bilen...
skulle visst varit en prototypbil för test av
turbon. men det satt ingen turbo i den sa han.
trist men sant.(ynglingen hade glömt göra ägarbytet
direkt o synd bilen hade stått i några år i garage innan den
gavs bort) :???:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...