Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
Sunil skrev:men jag tänkte på en grej, om vi säger att jag slänger i en B234 turbo konverterad med 400+ Hk om jag sätter ditt riktigt bra bromsar räcker det för att kunna regga bilen med en sån kraftigt motor och hur blir med försäkringen då? går inte dom iaf delvis på hur många hästar man har i bilen? :?:
Att regga ärligt med 400hk är bara att glömma. I bästa fall beroende på hur din bil typas så kan du skriva in 250hk i pappren. För att kanske, och notera kanske kunna ha säg 300hk i pappren så lär du räkna med att få bygga om en hel del med stora bromsar, bur och liknande. Och att premien ändras kan man lungt utgå ifrån, men får att få ett bra svar på hur så lär man ringa sitt bolag och höra.
av Sunil
Marlboroman skrev: Att regga ärligt med 400hk är bara att glömma. I bästa fall beroende på hur din bil typas så kan du skriva in 250hk i pappren. För att kanske, och notera kanske kunna ha säg 300hk i pappren så lär du räkna med att få bygga om en hel del med stora bromsar, bur och liknande. Och att premien ändras kan man lungt utgå ifrån, men får att få ett bra svar på hur så lär man ringa sitt bolag och höra.
Allright så F that then, humm jaja det får väl stå i papperna att det fortfarande sitter en B20 i den :-DD inte så stor ide eller nödvändigt att säga åt dom att jag har bytt motor för om jag åker fast för ja vad som helst så är det ofta ändå kört oavsett om jag har reggat bilen med den nya motorn eller inte speciellt om dom märker att det är mer än 200 hästar i den. :P

Låt oss säga att jag vill ha B234 med turbo då på ca 300-400 stabila HK hur mycket skulle det kosta mellan tummen och pekfingret?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Sunil skrev:Allright så F that then, humm jaja det får väl stå i papperna att det fortfarande sitter en B20 i den :-DD inte så stor ide eller nödvändigt att säga åt dom att jag har bytt motor för om jag åker fast för ja vad som helst så är det ofta ändå kört oavsett om jag har reggat bilen med den nya motorn eller inte speciellt om dom märker att det är mer än 200 hästar i den. :P?
Problemet är att om det händer ågot och försäkringsbolget kollar nogrannare. Då kan det bli väldigt jobbigt och dyrt om inte motorbytet finns med i pappren, eftersom bilen då inte är i det skick du betalat försäkring för.
Sunil skrev:Låt oss säga att jag vill ha B234 med turbo då på ca 300-400 stabila HK hur mycket skulle det kosta mellan tummen och pekfingret?
Räkna med en 30-40.000 åtminståne. Det beror ju på hur noga man är med körbarhet och hållbarhet för det är ingen konst att lägga ut det dubbla om man vill vara säker på att det håller, att det finns utvecklingspotential och man har en motor med brett register.

Hej Har en V60CC 2022 som jag hade inne på […]

Nu börjar konkursutredningen bli klar och det[…]

Dolda Vinkeln...

Har nu kört vår S90 T5 MY18 (Inscriptio[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Här kommer en uppdatering. Åkte tillba[…]