Har vart dött men ibland är det dyrt att bo själv! Men iaf så imorgon får jag hem ett Tech 2 instrument för att kika över ABS-felkoden! Oddsen är låga för ett elfel :evil:
Har iaf sålt bilstereon och plockat ur GAS-högtalarna. Det är väldigt speciellt med ljudet i Camaros.. BOSE är original-högtalare. Till varje enskild högtalare fanns original förstärkare. Det innebär i praktiken att man kan inte koppla in nytt hur som helst för då låter det skit. Men som sagt någon har löst det åt mig förutom att det satt ett motstånd på en av högtalarna i "sailor-panelerna-vid baksätena, varför vet jag ej!) 6½" runt om btw! I skuffen sitter en fet plastlåda med en BOSE originalbas med original förstärkare och en massa kablar(original). Den är i papp och kan inte förstå varför den inte är utbytt tidigare. Vet inte om det är bara plug&play med nytt.. Lite fundersam.. Nämnde jag att jag börjat ljudisolerat? Aja slänger upp lite bilder på det iaf :)
Började lite lätt (vänstersidan här ,resten på högersida!) kör med 10mm.
Stora ytorna går undan men klippandet tar tid!
Kommit längre! Tar tid när man är nogrann men är långt till sommaren
Här är "plastklumpen" jag pratade om notera kablaget! ..
Förstärkare (?) i den:
Allt kablage i burken bildar detta som kopplas in längre fram i kärran..
Högtalaren kopplas in i dessa:
I dörrarna sitter ingen isolering alls, är bara plåt! Självklart ska det isoleras men tar en sak i taget :)