Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Har vart dött men ibland är det dyrt att bo själv! Men iaf så imorgon får jag hem ett Tech 2 instrument för att kika över ABS-felkoden! Oddsen är låga för ett elfel :evil:

Har iaf sålt bilstereon och plockat ur GAS-högtalarna. Det är väldigt speciellt med ljudet i Camaros.. BOSE är original-högtalare. Till varje enskild högtalare fanns original förstärkare. Det innebär i praktiken att man kan inte koppla in nytt hur som helst för då låter det skit. Men som sagt någon har löst det åt mig förutom att det satt ett motstånd på en av högtalarna i "sailor-panelerna-vid baksätena, varför vet jag ej!) 6½" runt om btw! I skuffen sitter en fet plastlåda med en BOSE originalbas med original förstärkare och en massa kablar(original). Den är i papp och kan inte förstå varför den inte är utbytt tidigare. Vet inte om det är bara plug&play med nytt.. Lite fundersam.. Nämnde jag att jag börjat ljudisolerat? Aja slänger upp lite bilder på det iaf :)

Började lite lätt (vänstersidan här ,resten på högersida!) kör med 10mm.
Bild

Stora ytorna går undan men klippandet tar tid!
Bild

Kommit längre! Tar tid när man är nogrann men är långt till sommaren ;-)
Bild

Bild
Bild
Bild

Här är "plastklumpen" jag pratade om notera kablaget! ..
Bild

Förstärkare (?) i den:
Bild

Allt kablage i burken bildar detta som kopplas in längre fram i kärran..
Bild

Högtalaren kopplas in i dessa:
Bild

I dörrarna sitter ingen isolering alls, är bara plåt! Självklart ska det isoleras men tar en sak i taget :)
Sådär, köpt mig ett slutsteg! Nypris 3000-3500 kr .. Fick de för 800kr! Lön på Fredag och då blir det de sista av isoleringen i skuffen, börja på dörrarna. Sen ska kablage köpas in till steget.. Mars-lönen blir det ny stereo.

Steget:
Bild

Stereon jag kollat ut:
Bild
Haha! Jobbar ju om dagarna så håller mest på om helgerna.. Jag tyckte isolera var helt okej och slutresultatet blev riktigt bra!

Ang. ABS'en så är det bekräftat el-fel.. När man satt i "upphottade" bakljus så har man blivit tvungen att dra om bromsljus b.l.a vilket leder till detta fel (Om man drar det galet som de är i detta fall). SKa försöka hitta vart någonstans man har gjort bort sig bara! Tack ändå :-)-)

Har fortsatt på vänster sida:
Bild
Bild
Bild

Monterat igen! Var givetvis extra jävligt att få dit alla paneler men det gick!
Bild

Slutsteget har kommit sen en tid tillbaka och stereon (beställd på BRL) är på väg! Har även beställt kablage till steget!
Bild

Denna stereo blev det , 2500kr :
Bild

Sen har jag fått bläck kastat på mig själv!
Bild

Ska börja ljudisolera dörrarna i helgen om inte mina "ljudprylar"hunnit komma!

Kanske inte de roligaste bilderna men de är detta jag pysslar med just nu ! Vill ha bort is och snö ! :twisted:
Segt här men nya blinkers på åtminstone . Med de nya kom även Positionsljus inbyggt , STORT + !
Ska beställa LED-lampor till alla P-ljus så småningom. Blev väldigt nöjd, riktigt fint blev de.
Stödlager till växellådan är bytt likaså packbox i bakaxel och växellåda. På det även oljebyte i motor och bakaxel.

Har en felkod , hade man bara förstått sig på elscheman så hade man nog kunnat börja med den :roll:
Imorn ska AC:n provtryckas.

Gamla:
Bild
Bild

Nya:
Bild
Bild
Bild
AC:n provtrycktes och tyvärr läckage. Hoppas någon som läser detta kan hjälpa mig.
Det läcker I kompressorn, axeltätningen(?)
Kompressorn startar men den "suger inte".
Han nämnde även att expansionsventilen kan vara dålig/slut/trasig/full(?).

Kan inget om AC men däremot fick jag veta priset för att åtgärda.

9888 kr. Han föreslog att kompressorn byts (kostnad 4444 kr för den)
Får 5% rabatt och gratis påfyllning. '

provtryckningen gick på 500 kr.

Väldigt bra bemötande och trevlig personal i övrigt. Jag har tyvärr inte såna pengar just nu och det suger.

Däremot släcktes "service engine soon" lampan som varnar för felkod, efter besöket. Har aldrig hänt tidigare mer än i några sekunder då jag släckt den själv. Körde 10 mil och den lyser ännu inte.

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. Al[…]

230fk går snålt

Detta är enda jag hittat på hur man m&a[…]

Rostskyddstips

Owatrol och Fluid-film är välkända […]

Bud från utländsk intressent för a[…]