Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av svempus
har du kollat hur framvagnsbalken mår på bilen? så den inte är rostig det är inte roligt att byta den det kan jag lova. har själv fått gjort det på en golf 2a för några år sedan och det var inte roligt. för övrig såg bilen riktigt fin ut....
av slayer
jo den ser fin ut faktiskt. Ska ta o underredsbehandla bilen lite nu innan vintern också. Kommer nog mest åka 740n i vinter men blir nog lite med denna också.

Va på skroten idag o hämtade ett nytt grenrör då det blev rent på gängor när vi äntligen fick loss lambdasonden. Satan va den satt fast!
Får se om jag hinner göra nått i helgen på bilen eller om det regnar bort, hatar att ha litet garage!! Får göra det mesta ute.
av slayer
Japp blir väll o fortsätta att skruva idag. Så man får ihop bilen någongång så man kan sälja den.
av slayer
Nu är äntligen golfen hel igen :D Det blev en jädra skillnad på motorn, den är MYCKET piggare o rappare på gasen nu :D Men tomgången är fortfarande lite hög tycker jag. Den stannar oftast på 2000 men ibland kan den gå ner lite o det känns mer som det är rätt. Vet inte riktigt vad det kan bero på?

Passade på att måla upp grenrör och insug när jag ändå hade det borta. Det nya grenröret från skroten va lite annorlunda det va större utblås på det och kanalerna från toppen va lite olika också, kankse är en nyare modell? Va även som en delningsplåt vid lambdasonden.

insugen innan
Bild
Grenrör och insug efter :D
Bild
Grenrör och nya lambdan påplats
Bild
Fick tillverka ett eget specialverktyg till avgasklamerna eller vad man ska kalla dem.
Bild
Börjar det likna något :D Gjorde även rent förgasaren
Bild
Klar för start :D
Bild
av slayer
Idag har man bytt olja och filter på bilen. Blev även en tvätt och vaxning :up:

Lite skillnad så vaxning behövdes :D
Bild
Bild
Bild
Bild

I morgon ska jag lacka sparklådorna med stenskottskydd för färgen har börjat släppa lite där också, Ska även se om man får det skärmbreddarna och stänkskydden fram.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Ser ju nästan ny ut. :)
Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Två lambdasonder på 65k / 26år, […]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. Al[…]