Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Sbat
Guligan skrev:Vrålsnyggt! Åker hellre i denna bilen med en och annan synlig fläck/missfärgning än med den bil som specas genomgående mörkgrå och har en ägare som aldrig gör rent bilen bara för att mörkgrått "är praktiskt".
Oj vad jag inte håller med dig :shock:
En mörk inredning är snyggare alla dagar i veckan, ren som skitig.
Sen ser jag inte riktigt logiken i att en beige inredning skulle vara mindre skitig än en mörk. Om man aldrig gör rent bilen beror det på mentaliteten hos ägaren, och inte på färgen på inredningen. En sådan bil har förmodligen fullt med tvättrepor också.
Men är man som jag, och aldrig köper nya bilar, så går beige bort direkt, de blir så väldigt tråkiga och dassiga efter några mil, för att underhållet inte finns.
kupen blir att kännas öppnare och mindre instängd med en ljus inredning. Priset blir väl att den är rena helvetet att hålla ren istället :)
Användarvisningsbild
av Guligan
Sbat skrev: Sen ser jag inte riktigt logiken i att en beige inredning skulle vara mindre skitig än en mörk. Om man aldrig gör rent bilen beror det på mentaliteten hos ägaren, och inte på färgen på inredningen.
Logiken är att man "tvingas" hålla efter en ljus klädsel/ratt etc.
En lat bilköpare som aldrig orkar göra rent väljer inte ljusa kulörer.
Jag tror att en bil med mörkgrå färgsättning generellt sett är mycket skitigare (även om det inte syns)
Användarvisningsbild
av Guligan
päpplet skrev:kupen blir att kännas öppnare och mindre instängd med en ljus inredning. Priset blir väl att den är rena helvetet att hålla ren istället :)
Skinnklädseln är väl inga problem, men ratten är lurigare...
av Sbat
Guligan skrev:
Sbat skrev: Sen ser jag inte riktigt logiken i att en beige inredning skulle vara mindre skitig än en mörk. Om man aldrig gör rent bilen beror det på mentaliteten hos ägaren, och inte på färgen på inredningen.
Logiken är att man "tvingas" hålla efter en ljus klädsel/ratt etc.
En lat bilköpare som aldrig orkar göra rent väljer inte ljusa kulörer.
Jag tror att en bil med mörkgrå färgsättning generellt sett är mycket skitigare (även om det inte syns)
Nej.

Jag håller efter mina mörka inredningar, även om det inte blir lika tydligt så syns det när en mörk inredning får en fläck.
Ratten blir ju jobbig att hålla fräsch, vill se den ägaren som orkar torka av ratten efter varje tur.

Sen tycker jag att beige inte är snyggt, men det är ju min smak det. :)
vicster skrev:Grattis till en underbar bil! :D Ganska avis må jag säga som själv går i väntans tider... :lol:
Tack! :)
Steff 99 skrev:Grattis till en snygg bil.
Nu gäller det att ständigt ha vita handskar på händerna när du kör, om du vill ha en snygg ratt mer än ett par dagar. 8)
Tack! :-)-)

Gäller tidigare modeller som jag först[…]

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]