Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Xynter
Näe, det är bara ibland som det klickar och om jag då öppnar huven och smäller igen den så kan den starta utan några som helst problem...
Men det kan också vara någon kabel som inte mår helt ok, jag tyckte mig läsa om någon som hade liknande problem och då var det en jordkabel som inte var ok.
av Xynter
Jaha, då har man spräckt en slang då...
Var ute och körde nu inatt bland alla studenter här i stan och på vägen hem så trycker jag på lite. Det var tydligen lite för mycket... För det smäller till i motorutrymmet, så jag stannar så fort det är möjligt och kollar. Då har övre slangen från intercoolern gett upp, ett relativt stort hål i slangen. Det är tur att man har silver tejp med sig iaf.

Nu är det bara frågan, ska jag beställa silikonslang från do88.se eller ska jag köpa Volvo Original? Det ser ju ganska bra ut på produktbilderna på do88.se's hemsida och jag har fått för mig att silikonslang är lite tåligare än gummislangen.
Användarvisningsbild
av Ticken
Hej. Första inlägget från mig i den här tråden.

Trevlig bil! Ska följa denna tråd och se vad du hittar på!

Kan bara säga att jag handlat rätt mkt av do88 till tidigare projektbilar och har enbart gott att säga om dom som företag, produkter & leveranstider.

Jag hade lätt kört do88 om jag vore du.

/Ticken
av Xynter
Då blir det silikonslang.
Det jag tycker verkar farligt med silikonslang är att om man börjar byta ut originalslangen mot silikon så vill man bara fortsätta med att byta ut resten av slangarna...
av Xynter
Nej, det är inte alls dumt att byta ut slangarna. Enda är ju att det tenderar till att dränera plånboken. Men då vet man ju att det är fräscha slangar i alla fall.
av Xynter
Redan beställt ett paket och lite slangklammer. Nu är det bara att vänta på leverans från dem.

Risken är stor att jag beställer mer slang ifrån dem...
"Tänker för sig själv, -Hur gamla är kylarslangarna? Är det läge på att byta dem också?"
av Xynter
Då har silikonslanget kommit hem. :) Och jag har bytt två slangar redan, dock inga bilder på det. Det var bara den trasiga slangen från intercoolern och insugsslangen som jag bytte nu då jag om hem från jobbet. Resten blir förmodligen imorgon efter jobbet, nu ska jag kasta mig i säng och förbereda mig för ett förmiddagsskift.
av Xynter
Här händer det lite, men jag har gjort några småfixar på bilen under veckan.

Gårdagen spengerades på den lokala skroten/verkstaden BDH.
Hade planerat att göra en fyrhjulsinställning men det gick åt skogen pga dåliga bussningar i länkarmarna... Men det blev lite annat gjort då jag ändå var där, bytte bränslefilter och monterade ett avgasklammer. Även om det inte gick som jag ville med hjulinställningen så var det ganska trevlig skruvning, jag tror det kan bero på att jag känner han som skulle göra hjulinställningen.
Sedan så spanade jag in en 850 ute på deras skrotplan, den var i mycket fint skick och hade lite saker som jag ville ha. Det tråkiga var att man inte fick plocka från den än...

Då det var skruvning igår så blev det lite skruvning idag också. Jag monterade nämligen in farthållare i bilen. Då jag trodde att den skulle fungera så visade det sig att jag glömt två kontakter, de som ska sitta på pedalgivarna. Men efter att ha letat rätt på dem så fungerade den klockrent. :D

..så det blir lite larvigt att häv[…]

Vinande ljud S40 1.8F -08

Ny generator och nu fungerar det. Tack för hj[…]

Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]