Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
fyra räcker inte. Har en st 740 automat, en st 745 automat, två styck 740 16V, en amazon och en chrysler voyager turbodiesel aka verktygslådan :lol: hade en till 16V förut som jag skrotade + en husvagn också så nu tycker jag att det börjat minska lite. 745an är min 7:e 740 :wink:

sen har vi två pv med delad vindruta, en chevbuss och två till bilar som används och en jävla massa annat skrot så en åker är alltid bra att ha :lol:
Användarvisningsbild
av päpplet
va ju tid och evighet sen jag var i den här tråden :???: Har å andra sidan enbart kört röven i den och inte gjort något annat.

Tappade hela avgassystemet förut och då började avgasröret läcka framme vid katten och idag vart jag tvungen att laga det då den släppte helt
Bild

och en liten bild med sommarfälgarna på 8)
Bild

Kollade oljan idag inne i vansbro och då låg den på min på stickan. När jag åkt hem och satt ihop avgasröret i garaget i ca 10 min hade jag en fin pöl på golvet så jag kollade nivån igen och stickan var helt ren :shock: .
Fick fylla på 2,5l innan jag var uppe på max igen :???:

Misstänker starkt att vevaxeltätningen farit helt nu men det kommer bytas låda i den så jag tar det då.

Har även flyttat över xenonextraljusen och släppt på kickdownvajern så nu växlar den hyfsat
Ska nog gå över den och tvätta, värma kofångarna och sätta dit turbogrillen jag har liggande efter att jag lackat den svart så den inte är grå som nu...
Användarvisningsbild
av päpplet
bytt bakaxel idag som första steg mot en manuell låda men det slutade ju i katastrof som vanligt. Tog axeln från en 88a 16V för att det skulle vara samma hastighetsgivare men tydligen så hade dom bytt axeln i den bilen så nu kan jag ligga runt 100 och mätaren visar 50 :roll:
Användarvisningsbild
av päpplet
nej hjulet har olika många kugg och då lär jag ur med hela diffklumpen innan jag kan byta den...
Användarvisningsbild
av päpplet
lät drygt, får väl byta axel IGEN antar jag fast det tog ju inte så värst långt tid när man väl lärt sig alla knep
Användarvisningsbild
av päpplet
Fordonsstatus: Avställd (2011-05-25)

Ska nog fixa till lite rostfläckar, fixa hastighetsmätaren, byta låda mm nu och sen kanske den säljs eller något. Vem vet :lol:

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]