Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Asak
Nu har det dragits igång i garaget.
Sidolisterna är borta och hålen har börjat svetsas igen.
Bakdelen är rensad och skylten flyttad.
Rev ur dörrsidan på förardörren för att kolla varför hissmekaniken inte fungerade , tror fan att det inte funkar då plåtskenan var bortrostad......
Då jag ska ta bort låset till bagaget och fixa elöppning så måste jag hitta på en bra ide' för att få luckan att hoppa upp en bit, ja det tål att tänkas på.
Velar just nu om jag ska behålla stötfångaren fram eller svetsa igen hålen förgott.
Användarvisningsbild
av Ståhl
låter som att du har en del trevliga planer för kärran :wink:

Och vad gäller elöppningen till bakluckan kan du alltid ta och sätta dit en fjäder nånstans som gör att bakluckan "poppar" upp när du öppnar..
Användarvisningsbild
av Asak
Lite bilder så ni kanske kan ana vart det är på väg........
Bild
Inga lister
Bild
"rakad" bakdel , även låset ska bort.
Senast redigerad av 1 Asak, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Asak
Stillestånd just nu , 144:an står ute och fryser för Junior har ockuperat garaget med sitt motorbygge till Amazonen.

Men då han är klar så kommer jag att rulla in min bil för att lyfta ur motorn och snygga till mororrummet till att börja med.
Sen ska motorn rivas , trimmas lite lätt samt snyggas till så den blir FINARE än hans!
Användarvisningsbild
av cybermunk
Familjefejden har startat :) Detta blir spännande, ni får ta bilder på respektive motorrum sen och lägga jämförande bilder
Användarvisningsbild
av Asak
Idag fick 144:an komma in i garaget , visserligen kallt men under tak och snöfritt.
:wink:
Började plocka lite i fronten men det är inte lätt att vara familjefader och meka samtidigt då ena sonen kräver full uppmärksamhet (autism)
Fick loss blinkers och jag kommer att lägga igen hålen och koppla blinkers i positionsljusen.
Sen så kommer stöfångeren att få samma öde och även där svetsas hålen senare igen.
Inom en snar framid så kommer motorn att plockas ur och ses över i vinter.
Motorrummet kommer att målas innan det blir för kallt i mitt garage , saknar värme.
Användarvisningsbild
av Asak
Dalmans skrev:fan vad nyfiken jag är.... detta projekt kommer bli helt kanon!
Tack!
Men tänk på att det är ett långtidsprojekt och kommer att ta tid pga. familj och allt som följer med.
Bilen är inköpt som medicin.
Jag lider nämligen av panikångest och måste ha något att pyssla med för att få vara för mig själv och koppla av.

Har en bild i huvudet hur den kommer att se ut i grova drag men det kommer till nytt hela tiden , det är just det som är kul med detta projekt.

Sen är det roligt att jag hittade ett så fint ämne att bygga på , ingen rost och välvårdad.
Riktigt lättsamt när allt inte är fastrostat.
Användarvisningsbild
av Asak
Dalmans skrev:föressten, vad säger SBP om du gör så med blinkersen? är det inte krav på att det ska synas lite från sidan att det blinkar, eller har jag fel?
Får väl hänga på sidoblinkers monterade på magnet eller nå't på besiktningen om de gnäller. ;-//
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Lambdalampan lyser

Ja den sotar stift och sensor rejält. Sprayat[…]

..så det blir lite larvigt att hävda […]

V70 D3 2016 bra köp?

Det var ju motorn som va på tal,blir ju t.ex[…]

Har gjort det mesta flera gånger (omstart av[…]