Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
Hehe det är bara Eccy som kan243 som hylla en ford på ett volvoforum :p

/Ticken
Användarvisningsbild
av Ticken
Allra närmast så är det en bromsrenovering som ska till. Sen ska den snyggas till lite undertill.
Sen är det väl så att bilen är en bruksbil för mig, så det blir typ lite solfilm, fälgar, sänkning osv osv..
Har faktiskt en komplett farthållare som ska i.. Och ska leta upp en yttertempmätare..

Ja lite sånt, det blir lite eftermarknadsprylar och lite orginaltillbehör så att säga.

Jag tror att BSR kan komma att leverera ett och annat också 8)

/Ticken
av Forssen
Låter trevligt det där :D

Blir verkligen att hålla koll på dig så man snappar upp lite ideer vad man kan göra på sin egen 944a. Mycket meck att montera farthållare?
av Candypig
Aaaaaahhhhh, precis så såg min ut innan jag montera på "allt" extra, Superfin :-)-)
Säkert fördragna kablar för utetempmätaren, de var de på min, lite foton om du monterar farthållare tack :D
Vita blinkers är ju ett måste.........och fuskträt på panelerna..........
av Topgun
*mjaaaow.........sikken "fräsching" :D :D :D :D "Ticken"

-Har du lämnat "herrgården"..för denna vackra Duva???

:-)-) :-)-) :-)-)

_Fun,fun,fun,.......

åh lyckat till med den......"sista Volvon" :-DD :-DD
Användarvisningsbild
av Ticken
Det verkar ju finnas lite intresse för en guide hur man slänger i farthållaren, så jag fixar en sån när jag monterar i allt. Håll utkik på guide-delen i forumet så hojtar jag till när jag lägger upp den.

Jag tror också det är fördraget för yttertempmätare, det man behöver är själv mätaren man sätter i instrumentet och en liten givare. Dock är jag osäker på vilken årsmodell det är fördraget från, så om det inte skulle vara det så får man ordna det. Men det är ju inga större problem.

Jag tror att för farthållaren så är det fördraget från 96 och nyare. Men nu säger jag TROR, för jag kan ha fel.

Tackar för berömet om fin bil. Mer bilder å updates kommer senare när det händer lite saker :)

/Ticken
Användarvisningsbild
av Tofulus
Inte ofta man ser en så fräsch 940!
Och planerna låter lovande, blir att följa denna tråd.
Användarvisningsbild
av Zell
Yupp, får instämma. Riktigt fräsch!

Lacken kan man ju iofs ha gjort nåt åt i efterhand (även om jag nu inte tror att det är gjort i ditt fall). Farsan strippade ner en saab 9000 -88 in på bara märgen, fixade o donade och fick den omlackad, det var nu 7 år sedan och den är riktigt riktigt fin fortfarande, förutom en lite buckla i höger framskärm, som "någon" snorunge (läs jag) rattade in i en kontainer när jag backade med ett släp.

iaf... jag fortsätter =)
även om nu lacken är fin och det skulle kunnat vara omgjort, så är ju faktum att resten av bilen riktigt fin, typ inredningen och plastdetaljer. Det brukar ju ofta bli lite slitet.
Så tummen upp och gratulerar till fyndet :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
V70N Facelift Xenonlampor

Sonen fick nedslag på A traktorn ”otil[…]

C40 körkomfort.

Sedan några veckor kör jag en C40 fwd -[…]

Med hjälp av elschema, ett nytt iso kablage s[…]