Jag är mäkta imponerad över de som kommer åt att shimsa om kompressorn utan att lossa den.
Det finns inte en sportkepa i världen att jag kommer åt detta utan att lossa kompressorn.
Alldeles till höger om kompressorn är det ju plåt i vägen (som bilden sett), framför sitter torkfiltret, däremellan i böjen där det är öppet, där det går det ner rör o.s.v.
:-O)
Jag har 1-1,05 mm glapp, way to much. Dock har ACn fungerat bra de sträckor jag kört än så länge.
Jag har inte orken (eller materialen/verktygen framför allt) att shimsa om på rätt sätt, så jag gör en fulfix. Efter att ha preparerat påsklämmorna (slipat till dem på kanterna) så tog det inte mer än 5 minuter (inklusive massa strul med att jag tappade dem, knotten åt på mig, tog bilder o.s.v.), så det är en snabbfix också.
Efter denna så är nu glappet 0,3-0,35 mm.

-)
Har nu varit på en +140 mil resa nu efter denna fulfix och ACn funkar iaf fortfarande.
Såhär gjorde jag:
I med en skruvmejsel i magnetkopplingen för att trycka undan den lite.
JB Weld Auto Marine 2-komponent epoxy.. huvva vad jag har förbrukat såna.. rekommenderas starkt.
På med undermedlet
Slutresultatet
