Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
haha använder alla volvoägare badkaret eller duschen till gengöra saker till bilen med eller vad säger du Tomas88 :wink:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
En riktig stor-städning :P Ser bra ut :) Finns lite att göra men det är ju bara trevligt :wink:

Grammse : :lol:

/Kalle
Användarvisningsbild
av Zell
haha, ja, har man inte att göra så skaffar man sig.

Nu ska jag ner i katakomberna och klorinbada isolermattorna. Hoppas inte ångorna tar död på mig bara :)
Användarvisningsbild
av Zell
Och i väntan på en tjurig isolermatta som inte vill suga in vätska i sig, så lägger jag ut lite bilder på installationen av original extraljusknapp jag gjort tidigare.

Den knapp som satt innan var nån tredjepars-spaps. Hur tattit kan det se ut innan folk gör om gör rätt? :wink:

Den kostade 125 SEK begagnat, men det var det värt :D

Passade på att snygga upp kabeldragningen med lite kabelskor också, både mot knapp och under huven. Ordning och reda.

Splitta lite ström från kontakten bredvid för dioden i knappen. (de blåa kabelskorna)
Röd hona på inkommande ström från batteri och hane som tar emot från knappen, så man inte riskerar få sig en kyss i onödan och kan särskilja dem.
BildBild

Motsvarande på knappen, ditlött. Orkade inte leta reda på ett kontaktdon att sätta mot knappen.
Bild

Bild

Klart o betalt
Bild
Rena och fina. Bara impregnering kvar på dem nu.
Bild
BildBild

Och efter 2 st klorinbad är isolermattorna på torkning.
Bild

Nu jäklar ska det fasen inte lukta två år gammal påse med svettiga kläder i...

Har också uppdaterat första inläggets text och lagt till ett par bilder till på bilen.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Grammse skrev:haha använder alla volvoägare badkaret eller duschen till gengöra saker till bilen med eller vad säger du Tomas88 :wink:
Bara väntade på denna kommentaren :)
Ja man måste ju ta hand om sin bil på bästa sätt. :P
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Snyggt med originalknapp :)

Doftar det bättre i bilen nu?

/Kalle
Användarvisningsbild
av Zell
Ja, det blev helt klart snyggare med originalknapp. Nu återstår bara att bygga extraljusrampen (och faktiskt köpa några extraljus :mrgreen: )

Oja!
Eller, doftar gott gör det ju inte. Men det är en mer neutral doft nu =)
Körde med oparfymerat tvätt och sköljmedel. Och odörborttagarens doft börjar tyna lite. Men det luktar iaf inte illa nu och det är jag grymt nöjd över, framför allt med tanke på allt slit med tvättandet.

Kommer upp med någon bild sedan..
Jag är mäkta imponerad över de som kommer åt att shimsa om kompressorn utan att lossa den.
Det finns inte en sportkepa i världen att jag kommer åt detta utan att lossa kompressorn.
Alldeles till höger om kompressorn är det ju plåt i vägen (som bilden sett), framför sitter torkfiltret, däremellan i böjen där det är öppet, där det går det ner rör o.s.v.

:-O)
Bild

Jag har 1-1,05 mm glapp, way to much. Dock har ACn fungerat bra de sträckor jag kört än så länge.
Bild

Jag har inte orken (eller materialen/verktygen framför allt) att shimsa om på rätt sätt, så jag gör en fulfix. Efter att ha preparerat påsklämmorna (slipat till dem på kanterna) så tog det inte mer än 5 minuter (inklusive massa strul med att jag tappade dem, knotten åt på mig, tog bilder o.s.v.), så det är en snabbfix också.
Efter denna så är nu glappet 0,3-0,35 mm. :-)-)

Har nu varit på en +140 mil resa nu efter denna fulfix och ACn funkar iaf fortfarande.

Såhär gjorde jag:

I med en skruvmejsel i magnetkopplingen för att trycka undan den lite.
Bild

JB Weld Auto Marine 2-komponent epoxy.. huvva vad jag har förbrukat såna.. rekommenderas starkt.
Bild

På med undermedlet
Bild

Slutresultatet
Bild
Så, då var det dags att avsluta detta; in med alla mattor igen.
Ingen mer surlukt! :-)-)

Nu återstår bara en motortvätt och totalrekond på utsidan, så kan jag uppdatera med lite nya bilder på bilen också. Men jag tänkte köra rubbing och vaxa också, så det kommer dröja innan jag har tid med det (samt att vädret just nu inte möjliggör det heller.

Är det förresten någon som har en fotstödsplatta till övers? Lyckades bryta lite för mycket så det undre fästet bröts av.

Först ut med alla säten och städa rent.
Bild

Kollar så att alla plastdetaljer finns kvar
Bild

In med isolermattorna
Bild

In med mattor, plastdetaljeroch skruva fast diverse
Bild

In med säten och Rensi-mattorna
BildBild
  • 1
  • 2