Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av cybermunk
Går det inte att fixa färgen med ett enkelt inköp alá sprayfärg?
Användarvisningsbild
av päpplet
Jo visst men jag lär ju ändå ha tag på säten för dom är slut som sitter i den. Jag vet vart det finns en röd 740 som står och växer in i buskarna som troligtvis har en svart inredning :P
En jävla härlig bil för övrigt. Trodde aldrig att som skulle vara så pigga :mrgreen: Och ett jävla fint ljud när man drar på med fullgas när det är något hemmabyggt rappel under :wink:
Användarvisningsbild
av cybermunk
Kikade lite på motorrumsbilden, trevligt med en Ctek laddare :)

Och du det där med garageporten som slog ner, hmmm det verkar vara något som alla drabbas av nån gång. :)
Användarvisningsbild
av päpplet
Ctek Är fina saker de :D Bästa laddare jag någonsin haft utom när man ska ladda dåliga batterier för då vägrar den sluta ladda utan flimrar mellan laddning och fullt :roll:

Jag tror inte jag sagt det än men den har faktiskt det absolut ovanligaste tillbehöret på en 740, en FUNGERANDE BENSINMÄTARE :-O) :lol:
Användarvisningsbild
av Marlboroman
päpplet skrev:Jag fick höra idag att spridarna ska låta mycket på dom så allt är nog i sin ordning :D
Det kan ju vara spridarna, dem låter ju alltid. Men det kan ju även vara lyftarna, är ju samma som i 850 (10V) som desl koksar igen och börjar ticka och när miltalet rasat iväg lite grann så slits dem och det kommer en del ljud av det med.
Användarvisningsbild
av päpplet
Hehe ja den har ju gått 37000 mil så det kan ju vara nån lyftare :lol:
Fast jag tror att toppen är renoverad vid ca 25000 för den ska ha fått kamremsras en gång så dom fick renovera motorn för 20000 och om man kollar på kamremslapparna på motorn så har dom bytt rem med bara några hundra mil för ca 10 år sen så antagligen var det då det small :roll:

Det är väl mekaniska lyftare i dom eller?
Användarvisningsbild
av päpplet
Då skulle jag nog bli av med lite oljud med ny olja då. Den är becksvart som är i, nästan lite brunaktig och säkert inte bytt på bra länge :roll:

Är det någon som vet varför bromsen är så knepig? Pedalen är hyfsat stum till en början och tar på en gång men om man trampar hårdare fjädrar den som att det är luft i ?:-/
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Kan ju vara att du har nåt bekymmer med huvud/slavcylindern till bromsarna, då kan man få såba där bekymmer.
Användarvisningsbild
av päpplet
Gjorde en mindre insats för att förhöja statusen på motorutrymmet igår :P
Bild
Bara lite svart som fattas :wink:

Drog även av fästet till batteriet så det blev en fullösning med ett spännband skruvat i batterilådan. Och så kände jag lite försiktigt på bultarna till kylarfästet och drog av en bult där med :roll: Försökte borra ur den men då smalt plasten så muttern började snurra...

Den är för övrigt redo för besiktning Torsdag kl 15:30 :mrgreen: (bortsett från att handbromsen inte tar ett skit men det är skivorna som är helslut och lär bytas men det får bli på nästa månads budget) Fast jag köpte ett nytt luftfilter idag och beställde en ny kamremssats på volvo :-)-)

edit: Kollade och det finns tryck kvar i ACn så jag ska höra på pris för konvertering och fyllning av den
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 75
230fk går snålt

Så då borde jag kolla lmm så den[…]

Ja det är väl ingen hemlighet att jag fa[…]

100 mil eftersom det ofta handlar om att åka[…]

Jag hadde samma problem med eftermarknadsfjäd[…]