Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
ja servicen är ju viktig sägs det :lol:
Men jag har funderat på varför den varit svårstartad på sistonde och nu har jag ju svaret :twisted:

Vet inte hur många poliser man mötte eller som hade kontroller längs vägen idag, bara tur att man ej blev invinkad och dom fick kolla på mina blankslitna vinterdäck bak :-)-)
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
Då var det dags för service då

Mätarställning 15500mil

Var och handlade nya tändstift, rotor, fördelarlock, tändkablar, brytarspetsar och luftfilter.

Hon har ju varit lite svårstarad nu på senare dagar, men efter servicen startar hon lättare än mammas V70 (2004års modell). :shock: Så B21:an verkar vara i bra skick :-DD

Tapparna i fördelarlocket var precis sönder erjade, rotorn var sönderbränd, tändkablarna var också erjade i kontakterna, brytarna såg ut som det nyligen var bytt, men alltid bra att ha brytare liuggandes.
Tändstiften vet jag knappt om jag vågar kommentera, vart rätt när jag fick se hur dom såg ut.
Det visade sig att elektroderna på 2stift var så gott som helt borta samt att stiften var kritvita med något vitt pulver på... för att inte tala om luftfiltret, helt kolstvart och stenhårt (säkert inte bytt på 10000mil) och att filtret var inoljat gjorde ju inte saken bättre:O men nu mår hon bättre när hon kan andas friskluft igen:P

Sen fick hon en ny 5w lampa bak (kan ju inte åka runt med trasiga lampor heller :lol: )

Oljan byttes så fort jag köpt bilen, så nästa service kommer vid 16000mil :-)-)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
:)
Är det 500 mils serviceintervall?

/Kalle
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Måste bara flika in en sak ang start. :) Skillnaden är att V70in startar likadant oavsett om det är +30 eller -30 grader :wink: :lol:
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
~Kalle~ skrev::)
Är det 500 mils serviceintervall?

/Kalle
Nej det är 1000mils intervall, men jag är lite mer noga med oljebytet så det brukar bil var 500:e mil, och passar då på att kolla hur resten av bilen mår :lol:

Men om jag känner någorlunda rätt så hade bilen ca 60hk innan service, orkade inte så mkt och var lite halv seg.
Så efter servicen har jag nog fått liv i ca 40häst igen... Vart en himla skillnad på moroten :D
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
Har inte hänt allt för mycket på sistonde då jag varken har garageplats eller inkomster...

Men det jag har gjort är iaf följande
Har monterat dioder i skyltbelysningen, vart grymt nöjd med resultatet :twisted:
Bild

Bild

Nu vill jag se lite kommentarer och även tips på vad man kan göra som inte kostar så mkt att göra :wink:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ser bra ut med dioder, varifrån köpte du de? :)
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
Jag köpte dom på biltema, var bara att trycka i dom med lite modifikation, men det vart skitbra... skall försöka ta en bild i mörker så man ser resultatet tydligare...

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]

Visa din semesterbil(d)

En Saab V4 20250630_155311.jpg En tidig s&ari[…]