Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Blir säkert väldigt snyggt med fälgarna, men de ser känsliga ut för smuts och repor :)

Det är nackdelen med vintern, att det ska vara så kallt att man har svårt att hålla på med bilen.
av boney
Har i garaget i skydd från kylan mekat lite med ecc enheten eller vad den nu heter. Jag har bytt så att jag har fått röd belysning i den samt bytt de två lysdioderna som lyser orange till röda:

Bild
Från vänster: orange gammal diod och röd ny diod.

Bild
Här syns även de andra lysdioderna i bakgrunden.

Har i nuläget inte provat i bilen då jag inte orkade skruva bort allt, så jag gjorde detta på reservdelsbilens ecc enhet.
Jag byter detta samtidigt sen när jag byter instrumentpanel tänkte jag.
Hemma med lödkolven verkar det som i alla fall :) Kan väl inte annat än bli trevligt.
längesedan jag uppdaterade med något här så jag tyckte det var dags.

jag har haft problem med låsen nu när det vart så kallt ute (17- i skrivande stund).
så jag körde in bilen i garaget och startade värmen och lät bilen tina upp ett par timmar. sen blåste jag ut allt vatten ur låskolvarna med tryckluften och sprutade i lite olja istället. så nu hoppas jag inte att låsen fryser igen.

men det var inte det jag ville uppdatera med...

det jag ville visa var detta:

Bild

Bild

Bild

Bild

passade på att ta bort dem nu när jag ändå tinade upp bilen.
det vart lite bättre nu tycker jag. ska ta och fylla igen hålen någon dag bara.
Nu så har det hänt massa grejer här!

Jag har bytt ut dörrhandtagen till några från en s70 samt tankluckan. Jag har även fått dit mina vita r-fälgar. Jag har också fixat röd belysning i alla instrument och knappar i bilen utom i färddatorn och ljusomkopplaren till hel/halvljus där jag inte fick det att funka. Men det ska kollas om det inte går att göra en special eller nått där.

Här kommer några bilder på hur den ser ut i dagsläget:

Bild

Bild

Bild

Bild
Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]