Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ståhl
hur ska du göra med skärmkanten nudå?
ska du på med spackel så det blir rakt å fint eller ska du kapa av å svetsa dit det ordentligt ?
av bewra
Ståhl skrev:hur ska du göra med skärmkanten nudå?
ska du på med spackel så det blir rakt å fint eller ska du kapa av å svetsa dit det ordentligt ?
Vet inte riktigt hur jag ska göra, känns lite oseriöst att slafsa på massa spackel men också tidskrävande att kapa och svetsa om, får se hur det blir.
Användarvisningsbild
av Tallen
Måste säga att den som har gjort arbetet innan dig har ju inte vart seriös i alla fall... och det gynnar ju inte dig i arbetstid och så... :(

men har du tänkt göra med den gär skönheten då??
av bewra
Hade tänkt fixa rosten, renovera motorn och fram & bakvagn, blir väl en lackering också :)

Fått lite gjort iallafall:
Bild
Bild
Börjat kapa ur baljorna, fick grönt ljus från bilprovningen att sätta en plåt istället:
Bild
Användarvisningsbild
av Ståhl
haha nu blev jag påmind av vad det var jag skulle svetsa igen.. har också två hål för bensinvärmare i torpeden..

Trevligt att vi får se lite resultat :D

Vad har du tänkt att lackera den i för färg ?
Användarvisningsbild
av cybermunk
Snyggt med sköna pågående bilder :D
av bewra
Ståhl: Samma kulör blir det :)

Har börjat sätta tillbaka inredningen, hade ljudisolering från en 740 och merca w123a liggandes som håller på slängas i, även nya asfaltmattor. Lite komfort vill man ju ha i kärran :-)-)
Bild
Tog mig även en titt på motorn:
Bild
Blä
Bild
Bild
Kylsystemet är snuskigt rostigt, gick säkert en halvtimma till att spola ur värmepaketet :(
Användarvisningsbild
av cybermunk
det ser nästan ut som någon gjort någe annat i systemet me :P
Bromsbelägg

Skulle också köpa ate, erkänt bra.

Motorbyte Volvo 240

Underdelen på en kontorsstol fungerar bra so[…]

Vad intervallen är vet jag inte men som Erik […]

Sitter fjädrarna rätt. Hade samma prob[…]