Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dalmans
Ja, jag vet att bilen är lite trött i lacken... tack för att du påpekade det :evil:

Har fixat klart med grillen nu.

orginal:
Bild

Snart klart
Bild

Klart
Censurerad bild!

Måste dock lacka spaken till huvöppningen svart också. då den syns väl mycket så dass-grå som den är.
Senast redigerad av 1 Dalmans, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Dalmans
jävla skit, skulle byta yttre drivknuten idag. tog hem den till en polare då det regnade och jag har inget garage och det har han.
började demontera men när vi skulle lossa centrumbulten hittade vi ingen hylsa stor nog. (36mm) gick över till svärgubben som bor på samma område och kollade om han hade någon, icke sa nicke, men det fanns en hos hans far, ca 1mil bort. så vi kastade oss i bilen och åkte dit. icke sa nicke sa han också efter att ha letat igenom hela sitt garage.

FAN! fick lov att skruva tillbaka allt och åka hem. måste ju ta mig till jobbet imorgon!
aja, får väl bli en tur till biltema imorgon igen (eller månne clas ohlsson, närmare) och kasta upp en 50 lapp på disken.

(skrapade oroligt i hjulhuset när jag åkte hem, månne bromsskivan hamnat någon millimeter annorlunda än tidigare och skrapar till sig lite mot beläggen nu? eller bör jag låta bilen stå och ta mig till jobbet på annat vis imorgon?)
Användarvisningsbild
av Dalmans
hmm, 5 timmars skruvande resulterade enbart i att stötdämparna bak vart bytta och drivknuten vart sånär borttagen... krångel med verktyg igen, idag löste det sig dock :)

chefens sambo fick åka in på biltema och handla hylsan, men köpte en med 3/4" anslutning, och vi hade inget liknande det men lyckades efter typ en timmes krångel hitta på en :)
Användarvisningsbild
av Dalmans
knuten bytt och allt tillbaka monterat. får dock inte bilen att driva som den ska. drivaxeln måste ha hoppat ur växellådan så nu blir det att börja om från ruta ett, blir nog att byta olja i lådan också då jag inte vet hur mycket som läckt ur under natten nu om drivaxeln sitter lite fel.
Användarvisningsbild
av Dalmans
det var inte så illa som det lät. som jag trodde hade icke drivaxeln hoppat in i lådan riktigt så det löstes enkelt genom att lossa hjul. lossa undre bärarmen och ruckla lite. vips knäppte det till och allt var frid och fröjd.

nu väntar jag med spänning på vad nästa fel har att erbjuda.

någon som vet en billig återförsäljare av sådana plastringar man måste ha om man inte har orginalfälgar. dom jag hittat är ganska dyra tycker jag.
nu får det väl gå för nu då men jag tänkte till våren :)
Användarvisningsbild
av Dalmans
nästa fel har kommit. körde punka höger bak. plåtfälg där nu :evil:
verkar fan inte gå att rädda däcket heller så det får bli två nya däck till nästa säsong.

tur nog är det ett riktigt däck till reservhjul och inte ett såntdär jävla "åka-max-femtio-däck"
Någon som har två bättre begagnade 215-45-17 till salu till en fin peng?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 46
Belysning xc60 2021

Även då den är på vet jag in[…]

Felkod 322 - B230f LH2.4

Har du nollat felkoderna? Måste ju frå[…]

Vilken mjukvara har ni?

Men den gör nog det för att det är […]