Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Vovlo_Henrik
Hmm din luftnippel ser ut att vara i plåt?? Då funkar svetsen bra, Amazon brukar annars ha mässingnipplar orginal och då blir det att borra.

Har själv en Amazon -67 :-)-)
av slayer
Sådär då har man rivit ner framvagnen, nu ska bara balken ner men det väntar jag med tills jag har fixat iordning den nya.

Ska målas upp lite o så :wink:
Bild

Fick en fin balk av en jobbarkompis
Bild

Skruvat bort allt från balken o börjat skrapa bort all underredsmassa, ska ta ut den o blåsa av den med högtrycken också.
Bild
av slayer
Det blir nog o pensla på lite svart hammarlack tror jag och sen kanske spraya på ett tunt lager underredsmassa också.
av slayer
Idag har man blåst rent framvagnsbalken med högtryckstvätten och sedan slipat bort lite ytrost o skit. Måste säga att roterande stålborste till vinkelslipen va gryymt bra o köra bort rost o lös färg med :D

Redo för målning
Bild
Har lagt på ett lager hammarlack men behövs nog 2 till :)
Bild
av slayer
Jaha dags för en lite update då men det är verkligen en liten hehe. Har stått rätt still med bygget nu då man inte haft så mycket lust just nu o sen har man köpt en annan leksak som har tagit upp lite tid :hihi:

Nya leksaken :thumbright:
Bild
Bild

Sen så är balken färdigmålad nu i alla fall :D Nu ska jag bara beställa lite plastbussningar o så också.
Bild
Bild
av slayer
Fick lite mer gjort idag. Har gjort rent bärarmarna från all underredsmassa o skit. Usch vilket tråkigt jobb det är, skrapa bort det mesta med kniv o sen på med en massa avfettning o köra med högtryckstvätten så blir det bra rent i alla fall :D

Bild
S40 1.8f ac problem

Hade beställt helt fel del, motorkylare ist&a[…]

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]