Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Du skriver "NBB 225 55W Xenon " Antar att du konverterat själv då. För NBB med xenon är väl "bara" på 35w annars?
Har faktiskt själv funderat på NBB. Verkar ha prisvärda grejer. Får se till hösten hur jag gör.

Sen vill vi ha några bilder i dagsljus också så man ser bilen tydligt. :wink:
Tomas88 skrev:Du skriver "NBB 225 55W Xenon " Antar att du konverterat själv då. För NBB med xenon är väl "bara" på 35w annars?
Har faktiskt själv funderat på NBB. Verkar ha prisvärda grejer. Får se till hösten hur jag gör.

Sen vill vi ha några bilder i dagsljus också så man ser bilen tydligt. :wink:
Ticken menade ifall du hade bilder på det snygga bromsljuset ? snygga framljus förresten =) xenon roxxar
Jo det är konverterade lampor då de orginal är på 35w till skillnad mot mina 55w.

Givetvis kommer det komma fler bilder på bilen ;)

//Xo
Tomas88 skrev:Bra. Gick det att bara stoppa i xenonlampor utan modifiering?
Inte jag som gjorde det utan det gjordes av en annan så jag har faktiskt ingen aning alls hur det ligger till tyvärr. men tror nog man ska veta lite vad man gör ifall man ska konvertera om då det har med brännpunkt etc att göra för att ljuset ska bli bra dvs. Skulle jag gissa så ska det nog in en distans mellan lamphus och xenonlampa för att avståndet ska bli korrekt.
Å jag vill se bilder på hur mycket det lyser upp med extraljusen men på det lär jag väl få vänta till hösten :roll: Man kan aldrig få för mycket ljus :twisted:
Jäklar vilka maffiga extraljus!
Nästan lite för stora för om jag skulle ha såna på min S40. Men på din V70 ser det bättre ut.
Ha ha! Vi nöjer oss aldrig. Nu vill vi ha mörkerbilder igen. :) Jo det vore intressant att se en bild inifrån bilen när lysena är på.

Några planer på att göra med bilen annars.
Xotica skrev:Får se ifall jag postar mera bilder senare ikväll.

Saker som kommer göras på min bil inom kort är följande, dock inte bestämt ordningen på detta men iaf.. Kommer tona bilens rutor från pass och bak (5 rutor) sedan kommer en vinge monteras och får se ifall det blir orginalvingen med lampa eller ifall det blir en annan modell jag såg på blocket. den saknar lampa men är störra och lite mer stylad än orginalvingen.
Tomas88 skrev:Jäklar vilka maffiga extraljus!
Nästan lite för stora för om jag skulle ha såna på min S40. Men på din V70 ser det bättre ut.
Ha ha! Vi nöjer oss aldrig. Nu vill vi ha mörkerbilder igen. :) Jo det vore intressant att se en bild inifrån bilen när lysena är på.

Några planer på att göra med bilen annars.
=) Kan styra upp lite bilder senare angående hur det lyser

//Xo

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]

Kablarna från de gamla kontakterna satt bra.[…]

En manuell växellåda bör inte kunn[…]