Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eccy243
Hehe fy fan vilken rå! Måste dock säga att min egna högst personliga åsikt är att dom få 780 som finns kvar borde hållas i så nära originalskick som det går. Men jag börjar tvivla nu. :D Är det en 305a eller en 350? Vad kör du med för låda?
av Transas
Grammse skrev:årsmodel? går den enkelt att besikta med V8 eller krävs det en massa pulande innan det går genom.

Det som krävs är att det är samma årsmodell eller nyare på motorn 1997 blir det stopp på det här viset så håll dig före

mer krav är att du ska ha en komplett insprutningsmotor med landba cat databox osv osv

& nej dewt är inget krongel med besikta in det är en vägning ,du ska kunna framvisa motorns ursprung (tex ett gammalt reg nr eller dyligt) & det är en hellt vanlig reg bes dvs vägning & regbes hos bilprovningen att totallt 900kr

det mesta pulandet liger i att få motorn avgasystem mm på platts :lol:
av Transas
eccy243 skrev:Hehe fy fan vilken rå! Måste dock säga att min egna högst personliga åsikt är att dom få 780 som finns kvar borde hållas i så nära originalskick som det går. Men jag börjar tvivla nu. :D Är det en 305a eller en 350? Vad kör du med för låda?

780in är hållen välldigt nära orginal karossens ända ingrepp är att motorfästerna fram är svetsade i rambenen i övrigt är karossen 100% orörd (i min värld är det orginal)

orginalmotorn i volvo 780 är något som hör hemma på tippen då det är den berömnda rpvs 6an som har fler fel än vad som är lönt att hålla på med tror 90% av de motorerna är bortom räddning :roll:

motorn är en 350 & lådan är en 350hd

& jag själv är mån om att den hålls så nära orginal som möjligt jag med men motorn tycker jag inte har så stor betydelse då man kan hitta bättre (du vet väll att 780 ritades för en v8 som aldrig kom att tillverkas? & sen skulle den ha en bi turbo 6a som inte höll måttet alls då den var en rpvs 6a som den byggde på den komm väll ut i några exemplar men höll inte alls)

Någon frågade om årsmodellen på bilen det är en 1987års mod
Användarvisningsbild
av Rikf
Går det att använda Volvos egna växelväljare till den lådan? À propos original och så...
av Transas
Rikf skrev:Går det att använda Volvos egna växelväljare till den lådan? À propos original och så...

propos ????

jag har orginalspaken i bilen det fungerar med ett nytt stag
Användarvisningsbild
av cybermunk
Det finns en knapp som är Original på 780 som inte finns på 74X det e denna lilla knapp troligen den som sitter närmast rattstången till vänster.
av Transas
cybermunk skrev:Det finns en knapp som är Original på 780 som inte finns på 74X det e denna lilla knapp troligen den som sitter närmast rattstången till vänster.

Ok du menar den till tankluckan? den ser lika dan ut som tex en dimmljusknapp på en 740 förutom att den har symbolen av en bensinpump & att den är återfjädrande
Användarvisningsbild
av cybermunk
jaja får vänta tills jag har ekonomi sen ska en sådan knapp köpas då jag har problem med skuffen på min 745:a
Användarvisningsbild
av cybermunk
Det blir lite mindre utrymme i motorrummet med en V8 så då försvinner det berömda 700 motorrummet :P
Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]

Verkstadshandbok

Det finns två handböcker till modell&ar[…]