Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jimb0
cybermunk skrev:Välkommen in i bekantskapen med alla Volvobröder/systrar :D Riktigt fin bil det där :D
Tack tack :)
Grammse skrev:plocka bort emblemen där bak så blir den ännu cleanare. Riktigt fin bil :D
Tack :) Jo emblemen ska bort men vet inte riktigt hur jag ska göra för att få bort dom så smidigt som möjligt och samtidigt inte skada lacken.
Användarvisningsbild
av Brainy
Värm försiktigt med en värmepistol, sen tar du en fiskelina på insidan och karvar dig igenom limmet. Sen använder du valfritt lösningsmedel (t.ex. t.röd) för att få bort limresterna.

Men nu ser jag ju vart du kommer ifrån och ni vann ju mot oss med 5-1 i söndags så nu tänker inte jag hjälpa dig mer :twisted:

;)

Lycka till.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Jimb0
Brainy skrev:Värm försiktigt med en värmepistol, sen tar du en fiskelina på insidan och karvar dig igenom limmet. Sen använder du valfritt lösningsmedel (t.ex. t.röd) för att få bort limresterna.

Men nu ser jag ju vart du kommer ifrån och ni vann ju mot oss med 5-1 i söndags så nu tänker inte jag hjälpa dig mer :twisted:

;)

Lycka till.

mvh
Anders
Ah tack för tipset :) Får ta å dona fram en värmepicka då.

Haha åfan :P Håller dock inte koll på hur det går för oss i sport alls :P Oftast är man ju bara missnöjd med resultatet :lol:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Välkommen in i "värmen"! :P

Fin bil, har du några mer planer att göra?

Jag kan tipsa dig om att skaffa sätesvärmare :wink: Även klarglasstrålkastare bak skulle sitta snyggt, du har ju såna fram.

/Kalle
Användarvisningsbild
av Jimb0
Hehe ja blir nog sätesvärmare nångång :P Ja nu när du säger det så vore det nog inte helt fel med klarglas bak också. Annars så är det inte så mycket jag känner att jag vill göra med den just nu. Väntar på att få min grill så jag kan montera den och så blir det nog ruskigt fint med sommarfälgarna också :) Annars så gillar jag utseendet på den som den är.
Användarvisningsbild
av Nexus
Nu kom jag på en sak du "bara måste investera i" som jag gjorde :roll: Kromat handtag till handskfacket. Gick tydlingen inte köpa löst så man fick köpa enheten utom själva låset som flyttas över.
Art nr: VO 9165315 Låsregel 243:-(2007-02-14)
Användarvisningsbild
av Jimb0
Det är en 2,4T tycker den är lagom pigg :) Men kommer säkert att bli att chippa den senare.
Bromsbelägg

Skulle också köpa ate, erkänt bra.

Motorbyte Volvo 240

Underdelen på en kontorsstol fungerar bra so[…]

Vad intervallen är vet jag inte men som Erik […]

Sitter fjädrarna rätt. Hade samma prob[…]