Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Sjysst bygge Mr Skidmark, fet front och bra stil på reg.skylt :-@
Användarvisningsbild
av Mr Skidmark
Thx a lot VolvoBengan :D
ABI: Har faktiskt inte kollat men jag frågar inte om jag får åka för fort heller :wink:
Byter till original om dom krånglar på bilprovningen, men den är identisk(storleksmässigt)och chassienr och datum med lilla plastskylten.Det får kosta en ombesiktning. Vill hellre ha enligt nya lilla skylten med högre bokstäver och siffror, får ta det efter semestrarna.
av Nordan
Jäkligt snygg bil!

Vad kostade R-fronten? Har du varit på bilprovningen med dom oranga p-ljusen än? I så fall vad sa dom?

Mvh Michael
Användarvisningsbild
av Mr Skidmark
Tack för det Nordan

R-fronten gav jag ca 10000:- för.
Har ej varit på bilprovningen ännu men jag tänkte prova att besikta med dom så får vi se vad dom säger.
Får väl bes. om annars.
Hoppas på det bästa :wink:

Mvh Steve
av Gäst
Mr Skidmark skrev:Tack för det Nordan

Har ej varit på bilprovningen ännu men jag tänkte prova att besikta med dom så får vi se vad dom säger.
Får väl bes. om annars.

Mvh Steve

Hej,

Riktig snygg bil du har :), jag försöker själv fixa R-front på min nya v70 men bilia i lilla edet har ingen aning om hur mycket det kostar artikel nummer eller något. Vet du något om det? har du ned lackerat oxå? (har hört färgen lossnar vid stenskott, stämmer det)
Du e säkert ute o kör bilen, så fin som den e ;)

ha d fint,
Användarvisningsbild
av kez_style
Anonymous skrev:
Mr Skidmark skrev:Tack för det Nordan

Får väl bes. om annars.

Mvh Steve

Hej,

Riktig snygg bil du har :), jag försöker själv fixa R-front på min nya v70 men bilia i lilla edet har ingen aning om hur mycket det kostar artikel nummer eller något. Vet du något om det? har du ned lackerat oxå? (har hört färgen lossnar vid stenskott, stämmer det)
Du e säkert ute o kör bilen, så fin som den e ;)

ha d fint,

Oj glömde logga in när jag skulle skriva :oops:
Användarvisningsbild
av Mr Skidmark
Halloj!
Kul att du gillar den. Det är ju lite allt möjligt man behöver till fronten, jag kan kolla om han jag köpte grejorna av kan dela med sig av art. nr och ca priser, jag får återkomma om detta. jag valde att inte lacka ner bilen, dels för att den är mörk som den är och att jag inte tog mig tid att plocka bort alla lister. Däremot skulle jag nog låta hörnen på R fronten vara olackade i alla fall. Angående stenskott så släpper färgen lättare från den skrovliga plasten än från den ytan som ska vara lackad om man t ex tvättar med högtryck.

Trots att det är en Volvo så kollar faktiskt en del efter den när man åker, så jag tycker ju att det är extra kul att åka i den.

Återkommer angående art nr å capriser.

Ha de

Steve
av Gäst
Mr Skidmark skrev:Halloj!
Kul att du gillar den. Det är ju lite allt möjligt man behöver till fronten, jag kan kolla om han jag köpte grejorna av kan dela med sig av art. nr och ca priser, jag får återkomma om detta. jag valde att inte lacka ner bilen, dels för att den är mörk som den är och att jag inte tog mig tid att plocka bort alla lister. Däremot skulle jag nog låta hörnen på R fronten vara olackade i alla fall. Angående stenskott så släpper färgen lättare från den skrovliga plasten än från den ytan som ska vara lackad om man t ex tvättar med högtryck.

Trots att det är en Volvo så kollar faktiskt en del efter den när man åker, så jag tycker ju att det är extra kul att åka i den.

Återkommer angående art nr å capriser.

Ha de

Steve

Tackar steve :) Jag kommer få en silver v70 om ca en månad tänker byta front till R look o lägga in en 10" baslåda, och under sommaren blir d nebula fälgar och trimning... joo ögonlock oxxå men ska verkligen litenplast detalj kosta 815 kr :shock: R-fronten är det bara inte en del man behöver byta?
Användarvisningsbild
av Mr Skidmark
Hej igen

Här kommer artikelnr på det som behövs:

VO 8659018 Kylargaller 1 862,50
VO 8659024 Dimstrålkastare, v 1 256,25
VO 8659026 Dimstrålkastare, h 1 256,25
VO 39989090 Ytterhölje, främre 4 862,50
VO 30678725 Konsol, h 204,88
VO 30678050 Grill 309,38
VO 30678724 Konsol, v 204,88
VO 30678049 Grill 309,38
VO 39994625 List, v 367,13
VO 39994632 List, h 367,13
VO 8662901 Dämpare 1 056,00
VO 8659029 Bakstycke 825,00

sen tilkommer lite fjädermuttrar och skruv vid montering.

detta är artikelnr på olackad stötfångare och midjelist som är gjorda för att lackeras.

GL

MVH

Steve
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Vet […]

Sova i V60 - någon?

Beror kanske på hur du fäller ryggst&ou[…]

V60 -12 179hk. Vid tomgångskörning och[…]

Studerat vindrutan, ser ut som det svarta på[…]