Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av varri
jo, jag har ju redan börjat så att säga med att sätta sarg på den befintliga utblåset... ;) därmed förberett för utblås nr 2 ;) Tycker sargen höjer utseendet också, simons blev det inte, de kunde bara leverera 2,5", sitter ju 2,25" org så kändes meningslöst.

Idag damp även klarglasen ned
Användarvisningsbild
av Nexus
varri skrev:jo, jag har ju redan börjat så att säga med att sätta sarg på den befintliga utblåset... ;) därmed förberett för utblås nr 2 ;) Tycker sargen höjer utseendet också, simons blev det inte, de kunde bara leverera 2,5", sitter ju 2,25" org så kändes meningslöst.

Idag damp även klarglasen ned
Så du ska köra med 3" antar jag?. Att jag tog 2,5" beror mest på att jag fick ett bra pris på det .
Jag tycker det är lagom ljudnivå på mitt avgas system vid 90- 100 på 5:an kan det störa lite vid lång körning men vid 120 blir det tyst som orginal...... men vill man vara fin får man lida pin :wink: :wink:

Ska du ha några styling bakljus????? själv tycker jag de 2 varianter som finns inte är snyggare än orginal. Har även läst att det är en del strul med imma på klarglas fram. Jag skulle vilja ha orginal klarglas men de är ju inte billiga :( :(
av varri
3" it is!

Hade jag börjat bygga ett rymdskepp hade ja köpt styling bakljusen, så jävla fula så de finns inte ord.

Ok, inte hört något med problem med dimma.. blir det så får man väl ringa scantech och höra hur man löser det..

I värsta fall får man väl köpa C70ins.. inte så dyra, 2400 kr / huvudkastare, 719 / blinkers
Användarvisningsbild
av Nexus
varri skrev:3" it is!

Hade jag börjat bygga ett rymdskepp hade ja köpt styling bakljusen, så jävla fula så de finns inte ord.

Ok, inte hört något med problem med dimma.. blir det så får man väl ringa scantech och höra hur man löser det..

I värsta fall får man väl köpa C70ins.. inte så dyra, 2400 kr / huvudkastare, 719 / blinkers
Jag våga inte skriva vad jag tyckte om bakljusen :wink:

men hur ska du göra med avgassystemet ?? går det bygga på till dubbla eller ska du hänga dit en "atrapp" på höger sida :wink: :wink: :wink:
av varri
det går att bygga ut till twinpipes.. bara byta ett rör som blir ett Y istället å lite mer rör å lika dämpare/utblås... Atrapper kommer inte på min bil, ska de vara dubbelt, skall det också ryka dubbelt, annars får det vara.

Gillar inte halvdana jobb, drar ju snarare ner värdet vid en försäljning än höja värdet. Allt på bilen finns ju dokumenterat med bilder/kvitton etc så fuskjobb e de inte tal på ;)
Användarvisningsbild
av Nexus
varri skrev:det går att bygga ut till twinpipes.. bara byta ett rör som blir ett Y istället å lite mer rör å lika dämpare/utblås... Atrapper kommer inte på min bil, ska de vara dubbelt, skall det också ryka dubbelt, annars får det vara.

Gillar inte halvdana jobb, drar ju snarare ner värdet vid en försäljning än höja värdet. Allt på bilen finns ju dokumenterat med bilder/kvitton etc så fuskjobb e de inte tal på ;)
Mitt ryker dubbelt fast röret tar en sväng via bakaxeln till hö sida.
av varri
jo, det är nog där "y"-et hamnar... så att säga.. svårt å förklara.. men kommer bilder på det när det är aktuellt.. först måste dock bilen bli klar =) sedan ska ja fixa twinpipes :D
Användarvisningsbild
av Nexus
varri skrev:jo, det är nog där "y"-et hamnar... så att säga.. svårt å förklara.. men kommer bilder på det när det är aktuellt.. först måste dock bilen bli klar =) sedan ska ja fixa twinpipes :D
Du kanske har nämnt det tidigare som jag missat :oops: men kör du samma färg på bilen som innan ????
eller är det ett hemligt kapitel :wink: :wink:
av varri
Samma färg som innan, hade inte tid att lyfta ur motorn och allt annat som krävs att det skall bort för ett seriöst färgbyte
av jbl
Mycket seriöst bygge. Imponerad 8)

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en ani[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]