Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
joysam skrev: Går det att ändra så att bilen låser upp alla dörrar när jag kliver ut?
Mina dörrar låses upp så fort ja tar i handtaget till den dörr jag öppnar. Du har väl keyless?
av HVTH
Perra83 skrev:
joysam skrev: Går det att ändra så att bilen låser upp alla dörrar när jag kliver ut?
Mina dörrar låses upp så fort ja tar i handtaget till den dörr jag öppnar. Du har väl keyless?
Gör dom det även om bilen låsts när du kör i väg med auto-lock och kliver ut utan att låsa med nyckel/keyless igen utan bara går till en då låst dörr och försöker öppna?
Användarvisningsbild
av Perra83
HVTH skrev:
Perra83 skrev:
Gör dom det även om bilen låsts när du kör i väg med auto-lock och kliver ut utan att låsa med nyckel/keyless igen utan bara går till en då låst dörr och försöker öppna?
Ska prova, har iofs inte autolås men låser rätt ofta och då funkar upplåsningen.
av joysam
Är det någon som har något klokt förslag på hur jag ska göra för att alla dörrar (exkl förardeörren som ju givetvis redan är öppen) ska låsas upp när jag kliver ur bilen efter en åktur?

Blir tokig på att komma ihåg att ta med nyckeln bara för att kunna öppna en bakdörr när jag kliver bilen.
Användarvisningsbild
av joel80
Står i manualen... Den där magiska boken! :D

Jag sitter inte i bilen så är lite osäker på exakt namn, men det ska finnas under: My car, Inställningar, Fordonsinställningar, låsinställningar. Där finns det för hur den ska låsa eller låsa upp med nyckeln eller med keyless.
av joysam
joel80 skrev:Står i manualen... Den där magiska boken! :D

Jag sitter inte i bilen så är lite osäker på exakt namn, men det ska finnas under: My car, Inställningar, Fordonsinställningar, låsinställningar. Där finns det för hur den ska låsa eller låsa upp med nyckeln eller med keyless.
Som om jag inte letat i manualen...

Min bil är inte keyless.

Jag trodde nog att jag hittat rätt i inställningarna men tji fick jag.

Och grejen är ju att jag inte vill låsa upp med nyckel.

Strax efter att jag rullat iväg med bilen låses alla dörrar.
När jag sedan kliver ur bilen så måste jag ta med nyckeln ut för att kunna öppna någon av de andra dörrarna eller bagageluckan.
Hur kommer man i från det, eller måste man alltid ta med nyckeln/alternativt rycka på "lås-upp-knappen" inne i kupén?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Ett antal år senare, men kom du fram till va[…]

Visa din semesterbil(d)

Lagom till att semestern började denna vecka[…]

Mät spelet på kompressorn är nog f[…]

Det gick otroligt bra faktiskt. Köpte bladm&a[…]