Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Vi hade bestämt oss i helgen för att välja bort värme i vindrutan men säljaren ringde nu på morgonen och meddelade att bilen var låst och inte ändringsbar. Men när de flesta Fordägare gillar funktionen ska väl jag med göra det. Även om jag är kinkig för smågrejer.
Tror att jag ska välja till elektrisk motorvärmare. Det som tar emot är att det blir en ful plugg på sidan av stötfångaren? Det var nästan så att ja tänkte välja bort den halvautomatiska parkeringsassistenten för att slippa de extra sensorerna på sidorna.

Mitten av december ska bilen komma. Kommer den då överväger jag att ta ledigt från jobbet över jul och nyår. Det var inte många dagar som behövs ta ut för att få tre veckor ledigt. Risken är väl att ja tröttnar på bilen då... :lol:
Angående motorvärmaruttaget så är det väl bara be dom sätta den i nedre mitten gallret istället!?
På min Volvoverkstad så monterar dom den aldrig på sidan av bilen i stötfångaren.

Det var ingen snik specad bil du beställt :-O) Du lär nog bli nöjd med denna :-)-)

Med vänlig hälsning
Per
+1 på pergreins inlägg om att flytta uttaget. Stör mig något enormt på placeringen på min bil och kommer definitivt se till så att det placeras annorlunda på framtida bil.
Sitter nu och kollar på vinterdäck.
På nuvarande V60 har ja Nokian Hakka R 215/55 16 med mycket bra mönster på Oden fälg.
Har köpt begagnade 17" Canicula med 225/50 Nokian WR G2 däck lite drygt 6mm.
Jag kommer att ha 235/40 19" på sommardäcken. 215/55 16 blir 4.13% mindre än sommardäcken.
225/50 17 diffar ca 2%. 215/50 17 är storleken som V60 ska ha. Då blir skillnaden 3.55%.
Skulle ja kunna gå upp till 55 profil, alltså 215/55 17? Då blir vinterdäcken 0.34% mindre och jag får lite bättre komfort.

Visar det sig att Nokian WR G2 är pisshala byter ja till gamla 16" Hakka R. Sen till nästa vinter byter ja oavsett till nya 17" Hakka R2 el om R3 har kommit.

Är jag helt störd som ens tänker tanken på att använda Nokian WR G2 däcken? Dom kommer i så fall rulla tre månader 80% landsväg.
Nej, jag gillar europafriktion. Hade gärna haft det men rätt var det är så har jag 20 mil blöt isgata till jobbet. Hade jag haft bättre förutsättningar så...

Jag kör 235/40-19 på sommaren, med programvara för 235/40-18. Då visar hastighetsmätaren den "riktiga" hastigheten med 19" (utan dom där 3-4km/h i marginal) . Och 215/50-17 på vintern vilket blir samma rullomkrets som 235/40-18.
Lite närmare leverans.
Fick åka förbi Volvo idag som monterade vinterdäcken.
Fortfarande ingen toning och såg att lastgallret inte sitter i.

Gillar färgen skarpt. Trodde faktiskt att den skulle vara lite gulare och gräddvit men denna är väldigt mycket vitare med lite metallic. Snyggare än förväntat :D
Bild

Tycker att något saknas baktill. Toning gör mycket på en vit bil.
Bild

Ixion II 235/40 19 vs Ixion 235/40 18
Bild

Samma bredd men ändå olika höga. 19" till vänster 18" höger.
Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Hej, Köpte en gammal S80 i början p&arin[…]

Volvo 240 usa front

Tjena hur installera jag usa front på en 240[…]

Hej, en földfråga samma bilmodell, kam[…]

Stänkskydd