Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av swec
Hehe.. ja det finns folk till allt.

Tittar man på skroten så är det ju många som bryter sönder bilarna. Ibland kan det ju vara svårt om de är bra smällda men många sliter bort hela delar och kastar ut. En annan skruvar bort saker så långt det går. lägger skruvar och delar man skruvat bort i bagaget etc. Bättre det än att man springer sönder sakerna.

Ja. Detta är en av mina "sämsta" bilar så sett till skicket.
Men jag är nöjd så länge den inte brinner eller en stake tittar ut i förtid.

Tittade in lite snabbt på dina bilar och som du säger så är min rätt risig.

Listan över saker som måste fixas är lång.
Men köper man en bil som rullat 30k plus plus så är man väl medveten om riskerna.

Lyckades tända lamda lampan nyss vilket inte var de bästa men men.
av swec
Blev lite grejor till bilen.

Bild

Plast Höger D-stolpe.
Ny Oljeslang.(plus packningar,låsnippel mm som inte behövdes, följde med slangen).
1600Nm Dämpare.
Larmtuta och Gaskross.

Bild
Bild

Hamster fan.

Bild

Smart att bara bryta av axlarna istället för att plocka fram 10ans nyckel och ta bort torkarna på 5 minuter? Den ena var fortfarande inkopplad.
Slangarna hade de bara dragit en knut på istället för att bara plocka bort T-korset vid spolevätske pumpen.
av swec
Blir en liten update då.

Fick byte slangen för oljekylningen bla.
Tog en stund att lossa den vid motorn. Dessutom så satt den ej i blocket. Vad är det för storlek och stigning på en skruv som ska in där? Jäkligt trångt så att man kommer ju inte åt.

Bild

Inkörd för en kväll i garaget.

Bild

Tror att förre ägaren varit emot lite.

Bild

Tror ni att man kan göra något fäste mellan över/underdel så att den inte hänger ner?

Bild

En hamster som varit framme igen.
Krockat och inte orkat byta inneskärmar? eller för att byta/lacka R fronten?

Bild

Bild

Det ser ju friskt ut här iaf tycker jag.

Bild

Under kompressorhjulet så sitter slangen fast med en låshake med skruv.

Bild

Jag hade lite långa och klumpiga torx's nycklar så fick dela på den för att komma åt. Så ser fästet ut förövrigt.

Bild

Nya och Gamla slangen/röret.
De är likadana bara vinkeln som luras lite.

Bild

Gott att ha dit den nya iaf.

//Martin
av swec
Jag funderade på att ta såna "clips" med en liten klo i varje ändå som brukar hålla stänkskydd och en del inredningsdetaljer.

Tar man två av dessa och sen svetsar dit en lagom lämplig bit. Gör man 2-3 st så är det bara att sprida ut de i underkant. Ingenting som kommer att synas förutom av besiktningsmannen ju.
av swec
Fick komma in i värmen en stund i en kompis garage och unnade mig då att öva på nya ställningar när man låg i bagaget med foten som höll upp bakluckan samtidigt som man bytte dämparna till bakluckan.
Nu slipper man få den i huvudet mer iaf. Dämparna kommer förövrigt från en fd T-5R bil på forumet.

Bild

Skitigt såhär års dessutom.

Bild

Här vart det tomt lustigt nog.. Lite ful maskering dessutom. Men täcks ju av inredningen förvisso.

Bild

Bromsljuset som jag plockade på skroten.

Bild

Bromsljuset monterat.

Bild

Kallt, men den startar iaf..
av swec
Lucif3r skrev:Varför bad du inte kompisen att hålla upp luckan åt dig? :lol:

Jag körde med kvast till en början, men till slut bad jag frun i huset hålla upp luckan istället. Jäklar va smidigt det gick då, tog inte mer än 10min att byta båda sidor inkl. demontering av inredningen 8)
Han höll på med att kapa plåt på sin kärra. Sen är man van vid att arbeta själv. Tycker inte det var så jobbigt. Så fort jag bytte en dämpare så höll den nya upp bakluckan så när jag bytte den andra så rörde den sin knappt så gick smidigt att byta den andra. tog inte många minuter.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16

Hade inget sådant verktyg.

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]

En manuell växellåda bör inte kunn[…]